Tárgyalt a főváros és a Lázár János vezette építésügyi tárca, és végre megállapodtak.
Mi történt? Hosszas huzavona után megegyezett a főváros és a kormány: 2023. március 1-je után is megmarad a Budapest-bérlet, de a főváros elfogadja majd a Pest vármegyére szóló bérletet is. A budapestiek tehát továbbra is utazhatnak a BKK mellett a MÁV és a Volán járatain a városhatáron belül, újdonság, hogy Budapest is elfogadja a vármegyei bérletet ezután, sőt a havi országbérletet is.
Min múlott a megállapodás? Ezt a verziót dobta be korábban Lázár János építésügyi miniszter is, akkor most mi történt? A javaslatot a Városháza akkor jó kiindulási alapnak nevezte. A legfontosabb kérdés ez volt, hogyan számolnak majd el a közlekedési cégek. Most ebben léptek előre. Az eddigi költségalapú elszámolás helyett abban állapodtak meg, hogy a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt, és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan –
teljesítményarányosan osztják meg.
Kontextus. A MÁV, a Volán és a BKK 10 éve megállapodtak, így jött létre a Budapest-bérlet. A szerződést ugyanakkor időnként újra tárgyalják, elsősorban a szolgáltatások finanszírozása miatt. A közelgő helyhatósági választások miatt ebből a kormány igyekezett politikai ügyet kreálni, miközben kiszivárgott dokumentumok szerint a szaktárca is tudhatta, hogy az eredeti elképzelések a MÁV-Volán számára sem lettek volna előnyösek. A Lázár János vezette szaktárca ezzel párhuzamosan újraszabta a MÁV kedvezményrendszerét is.