Számlázási rendszerének továbbfejlesztésére hivatkozva nem fizeti ki a Booking.com szállásközvetítő oldal a június 28. és július 19. közt kijelentkezett vendégek által átutalt összegeket.
Június 24-e óta nem utalja át a szállásadóknak járó összeget a Booking.com online szállásközvetítő a számlázási rendszerének karbantartására hivatkozva. A probléma a nemzetközi szállásadókat is érinti. Az esetre a Spabook szerkesztője hívta fel a Forbes.hu figyelmét, de a brit Sun is beszámolt róla.
A cég július 24-ét jelölte meg a kifizetések határidejeként, de a foglalások ellenértéke még mindig nem érkezett meg a vendéglátókhoz. Sokan jelezték, hogy már augusztus 4-i utalási határidőt látnak feltüntetve a foglalási rendszerben, de értesítést nem kaptak, az ügyfélszolgálat pedig szintén nem ad érdemi tájékoztatást.
A Booking.com azt írja, hogy még június közepén felhívta partnerei figyelmét arra, hogy a pénzügyi elektronikai rendszerükön karbantartást végeznek július 1. és 11. között. Emiatt a június 28-a után kijelentkező vendégek foglalásainak összegét nem a szokásos ütemben fizették ki, hanem július 24-én egy tételben.
Új határidők
De a szállásadók a határidőig sem kapták meg a pénzüket,
a Booking először július 27-re, majd augusztus 4-re módosította a határidőket.
Jelen állás szerint a vendéglátók minden egyes kijelentkezés után külön-külön fogják megkapni a kifizetéseket, nem pedig egy nagy tételben.
Azokat az eseteket, amikor a szállás díját a vendégek közvetlenül a vendéglátónak fizetik ki, majd utólag átutalják a Booking jutalékát az üzemeltetőnek, illetve a szállodák által alkalmazott virtuális kártyás fizetési megoldást nem érinti a probléma.