A televízióit a hollywoodi szakemberekkel együtt fejlesztő Panasonic a filmek rajongói mellett a gamerek igényeinek kielégítésére fókuszál az idei modelljeivel.
Amikor a Panasonic bejelentette, hogy televízióinak összeszerelését külső partnerhez szervezi ki, sokan megkongatták a vészharangot a márka felett.
Azonban a cég a jelek szerint nem óhajt kivonulni a tévés szektorból, sőt továbbra is igen komoly tervei vannak ezen a piacon.
A konszern ugyanis egy nagyszabású globális eseményen rántotta le a legújabb készülékeiről a leplet a német fővárosban. Ennek során pedig a cég munkatársai ismertették a holding grandiózus terveit és közeljövőre vonatkozó stratégiáját is.
Továbbra is a fókuszban: A film
A Panasonic az elmúlt években szorosan együttműködött a készülékek fejlesztése során különféle neves hollywoodi szakemberekkel.
A közös munka nem szakadt meg, aminek célja, hogy a filmek a lehető legjobb képminőségben kerüljenek a nézők szeme elé. Tehát, hogy hibátlan legyen a mozgásmegjelenítés, a színpontosság, az egyre elterjedtebbnek számító nagy dinamikatartományú tartalmak tökéletes visszaadása, hogy csak néhány kiemelt szempontot említsünk.
Ezzel értelemszerűen azokat a film- és sorozatrajongókat próbálták megcélozni, akik hajlandóak áldozni egy nagy tudású tévére, és nem mellékesen arra is, hogy beszerezzék a minőségi forrásokat.
Tehát adott esetben megveszik az UHD Blu-ray lemezeket, vagy előfizetnek a drágább, de nagyobb bitrátájú, felbontású és HDR támogatású online streaming szolgáltatásokra.
Ez különösebben nem lepett meg, a cég tényleg régóta ezt a stratégiát követi, és a korábbi hasonló eseményekhez hasonlóan most is felvonultattak jó pár profi filmes szakembert, akik röviden elmondták, hogy hogyan segítettek a fejlesztésben, illetve hogyan tudják használni a munkájuk során a Panasonic tévéket, például arra, hogy azokon nézzék vissza az elkészült felvételeket.
A másik vaskos pillér: A játék
Emellett Martin Jedlicka, a cég tévés divíziójának európai marketingigazgatója azt is bejelentette, hogy a cég a filmrajongók mellett egy másik igen fontos célcsoport meghódítására ráfekszik: a gamerekre. Ez azt jelenti, hogy a kutatás/fejlesztési folyamat során elsődleges prioritást kaptak azok a technológiák, illetve szolgáltatások, amelyek az ő igényeik kielégítését szolgálják.
Ezek között a legfontosabbak a dinamikusan változó képfrissítési ráta kezelése, azaz a G-Sync és FreenSync eljárások támogatása, az alacsony késleltetés és válaszidő, az árnyékok megvilágosítása, a játékokat legjobban követő hangélmény, illetve az az intuitív kezelőfelület, amelyen keresztül az összes gaminggel kapcsolatos beállítás egyszerűen és gyorsan módosítható.
Azaz konkrétumokkal is előálltak, nem csak lózungokat puffogtattak, és a jelek szerint tényleg rengeteg energiát és pénzt fordítottak erre a területre.
Ez persze nem véletlen, hiszen a gaming piac értéke idén az előrejelzések szerint elérheti a 200 milliárd dollárt. Ezzel pedig nagyobb lesz, mint a filmes és zenei szektor együtt!
Elképesztő mennyiségű pénzről beszélünk, és a japán konszern döntéshozói a jelek szerint úgy határoztak, hogy minél nagyobb szerepet szeretnének kiharapni ebből a tortából. Ezt bizonyítja az is, hogy együttműködési megállapodást kötöttek a hatalmas Activision Bizzard kiadóval. Ennek keretein belül többek között közösen fejlesztik a tévéket, illetve a Panasonic lett a most megjelent, elképesztően népszerű Diablo IV hivatalos televíziója. Azaz a fejlesztő a gyártó modelljeit ajánlja a játékosoknak, ami segítheti az értékesítést, és nyilván komoly marketing értékkel bír.
Milyen élőben?
A berlini eseményen természetesen meg lehetett nézni működés közben a friss termékeket, köztük a legnagyobb tudású, MZ2000 nevű zászlóshajó modellt.
Ez megkapta a legújabb mikrolencsés OLED panelt, a Panasonic saját, mesterséges intelligencia eljárásokat használó képfeldolgozó processzorát és a Technics mérnökei által megtervezett hangrendszert.
A végeredmény pedig nagyon meggyőző élőben, és igazából a többi, a cég ismét lerakta az asztalra a világ egyik legjobb televízióját.
A többi, valamivel szerényebb tudású OLED televízióra sem lehet panasz. A szintén most bemutatott új LCD modellek viszont nem győztek meg, még a vállalat első Mini LED QLED készüléke sem.
E téren az olyan riválisok, mint a Samsung, az LG vagy a Sony érezhetően előrébb járnak. Ez persze különösebben nem lepett meg, hiszen a Panasonic már jó ideje világossá tette, hogy az OLED képalkotási eljárás kapja náluk a fő fókuszt.
Európa diktál
Az eseményen sikerült elkapni néhány percre Szegner Gábort, a cég szórakoztatóelektronikai és smart home divíziójának európai kommunikációs vezetőjét. Kérdésemre elárulta, hogy alaptalanok voltak a félelmek a tévés divízió megszűnésével kapcsolatban.
A Panasonic továbbra is teljes mellszélességgel áll a termékcsoport mögött, és továbbra is minden szükséges támogatást hajlandó megadni a szükséges fejlesztésekhez. Továbbra is az a cél, hogy olyan modelleket is kínáljanak, amelyek a lehető legkevesebb kompromisszum megkötésére késztetik a vásárlókat, és a legjobb tévés élményt garantálják. Ami abszolút meglepett, hogy elmondása szerint a Panasonic már a fejlett, gazdag nyugat- és észak európai országokban, így például pont Németországban a legerősebb, ahol a legfontosabb, prémium kategóriában a piacvezetők közé tartozik a márka. A fejlesztések során pedig már e régió igényei jelentik a kiindulási alapot.
Tehát bár egy japán vállalatról van szó, a termékek megalkotása, megtervezése során bizony Európa diktál.
Külön kiemelte az Acitivision Blizzarddal kötött megállapodást, amelynek fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. ‘Azt is elárulta, hogy az új készülékek várhatóan augusztusban kerülnek a boltokba, de az áruk egyelőre még nem ismert.