Az online értékelések a tényleges vásárlóktól meg is dobhatják az eladásokat, de komolyan vissza is vethetik azokat. Mihez kezdjünk a negatív véleményekkel?
A közösségi média gyorsan korrigálni tudja az esetleges PR-túlkapásokat, és sokkal realisztikusabb képet fest egy termékről vagy szolgáltatásról. Az amerikai Forbes pontokba szedte, hogy mi a követendő policy akkor, ha negatív értékelést kap egy vállalkozás.
1- A negatív értékelésre is válaszolni kell, de szigorúan csak profi hangnemben
2- Vállalni kell a felelősséget a hibáért
3 – Bocsánatot kell kérni, amiért a vásárló vagy felhasználó negatív élményt kapott
4-Törekedni kell a probléma megoldására, amennyire az lehetséges
5- Soha sem szabad a vásárlót hibáztatni
6 – Érzékeltetni kell, hogy a vásárlóval mint személlyel törődik a cég, és nem mint bevételi forrással
A cikk egy felmérést idéz, amiből az derült ki, hogy az online értékelő csoport 78 százaléka jobban bízik egy vállalkozásban, ha az reagál az értékelésekre. Ha ez eredeti vásárlót nem is sikerül újra magához csábítania a cégnek, azok, akik utólag olvassák az értékelést és az arra adott választ, egy olyan vállalkozást látnak majd, ami profin tudja kezelni a helyzetet.
Persze adja magát a kérdés, hogy hogyan szerezzünk több pozitív értékelést?
1- Teljesen nyilvánvaló: a termék vagy a szolgáltatás legyen olyan, amit a vásárló is értékesnek, hasznosnak talál, és bátran ajánlana másoknak.
2 – Az értékelési folyamat legyen annyira egyszerű, amennyire csak lehet. Senki sem szeret ötven kérdést végigválaszolni.
3 – Törekedni kell arra, hogy a vásárlót valaki személyesen kérje fel az értékelésre
4 – Több csatornát is fent kell tartani arra, hogy értékelhessék a terméket vagy szolgáltatást, mert így nagyobb eséllyel kap a tulajdonos valós képet arról, hogy mi az, amin adott esetben változtatni kell.