A női mellek változatosságát és a sokszínűség szépségét kívánta hirdetni az Adidas legújabb melltartó-reklámjában, de a felügyeleti hatóság az explicit meztelenség és a női test „tárgyiasítása” miatt betiltotta a képeket ábrázoló hirdetéseket és plakátokat.
A képeken különböző formájú és bőrszínű női mellek láthatóak. Az Adidas szerint ezzel azt akarták megmutatni, hogy a változatosság miatt nagyon fontos a megfelelő sportmelltartó választása.
Az Adidas szóvivője szerint továbbra is kiállnak reklámjuk mellett, az látható a honlapjukon.
Még februárban megjelent tweetjükben azt írták: “Szerintünk a női mellek minden formában és méretben megérdemlik a támogatást és a kényelmet. Ezért az új sportmelltartó kínálatunkban 43 stílus szerepel, hogy mindenki megtalálhassa a számára megfelelőt.”
A plakátokon 62-64 nő fedetlen mellei láthatóak, valamint a felirat: „Íme az okok, melyek miatt nem csak egy új sportmelltartót készítünk”.
A reklámfelügyelethez (Advertising Standards Agency-ASA) 24 panasz érkezett arra vonatkozóan, hogy a reklámban a indokolatlan volt a meztelenség, és hogy nőket szexualizálva, “testrészeikre redukálva” tárgyiasítja.