Az B2B, azaz üzleti portfóliójukat színesítik a márciusi lakossági újdonságok bejelentése után.
Három, az üzleti ügyfeleit érintő újdonsággal készült a telekommunikációs nagyvállalat a márkaváltás következtében – jelentette be a Yettel csütörtöki sajtótájékoztatóján. A március eleji lakossági megújuláshoz hasonlóan a B2B szegmensben is elindítják a korlátlan, Prime csomagjaikat, illetve a gépek közötti (machine-to-machine, azaz M2M) kommunikációt is biztosítják a narrowband IoT és az LTE-M módozatokkal is.
A nagy szám: 40
A bevétel ekkora százaléka jön az üzleti ügyfélportfólióból, mondta el a sajtótájékoztatón Fülöp Gábor, a Yettel üzleti értékesítési és marketingigazgatója. Ezért természetesen kiemelten foglalkoznak a business-to-business szegmenssel is – ennek pedig az ipari felhasználású, kártyát igénylő eszközök piacán is van eredménye: a Yettel szintén 40 százalékos részesedéssel piacvezetőként a legtöbb ipari aktív kártyával rendelkezik.
A névváltás következtében márciusban már bejelentették a lakossági Prime tarifákat, a vállalat üzleti portfóliója most a Business Prime névre keresztelt szolgáltatással bővül.
A Classic csomagok mellett a kis- és középvállalkozások, vállalatok számára korlátlan mobilnetet és/vagy belföldi-nemzetközi lebeszélhető telefonos időkeretet tartalmaz a Business Prime.
- A belföldi korlátlan mobilnetes alap Business Prime csomag nettó 9 096 forintos,
- az ehhez még korlátlan lebeszélhetőséget kapcsoló (és többek között megemelt roaming kerettel rendelkező) Business Prime Plus 10 671 forintos,
- a nemzetközi hívásokra is korlátlan keretet biztosító Business Prime Max pedig nettó 13 820 forintos havidíjért érhető el a Yettel hálózatán.
Összehasonlítás gyanánt megnéztük, a két másik nagy szolgáltató jelenleg mit kínál a piacon. A közép- és nagyvállalatok számára elérhető Vodafone Business Mobile RED korlátlan perc és SMS csomagja nettó 8 900 forint, ehhez 5GB adat jár. A korlátlan netet is magában foglaló csomagjuk már nettó 16 900 forint. A Telekom előfizetéseit a vállalati ügyfeleinek elemenként árazza: a legkisebb telefonos csomagjuk mellé korlátlan internetes opció nettó 11 490 forint, a belföldi korlátlan beszélgetés és böngészés pedig nettó 16 590 forint – így a Prime díjszabása bőven a két nagy versenytárs alatt fut.
A gépek közötti kommunikációt is erősítenék
Nagy hangsúlyt fektettek a sajtótájékoztatón az IoT (Internet of Things) lehetőségek bemutatására is. Csaba Tamás, hálózati stratégiai tanácsadó a gépek közötti kommunikáció új világáról beszélt, a közműszolgáltatási, mezőgazdasági alkalmazási területeken keresztül bemutatva, hogy az ipari felhasználású eszközök internethez való kapcsolódása, az eszközök közötti kommunikáció miben újult meg az utóbbi évek során.
Az ezt lehetővé tevő NB-IoT és LTE-M hálózatokon ezért a Yettel is terjeszkedik.
Előbbinél a vállalat lefedettsége a Dunántúlra és Budapestre koncentrálódott, a fejlesztések során azonban az ország 70 százalékán érhető már el a narrowband-IoT. Felhasználói igények alapján pedig tovább bővítik a lefedett területeket. Az NB-IoT mellett a Yettel az LTE-M kapcsolódást is biztosítja, a fejlesztésekkel 60 százalékra növelték az országos lefedettséget.
„Elmondható, hogy mind a NB IoT, mind az LTE-M hosszú távon is releváns hálózati képességet jelentenek, aminek kihasználtsága dinamikusan bővülni fog a jövőben. Felhasználása elsősorban üzleti területen várható, de az LTE-M kompatibilis okoskiegészítők, pl. okosórák révén közvetlen lakossági felhasználásban is erősödő szerepet kaphat” – áll a vállalat tájékoztatójában.
Borítókép: Sorok Péter // Yettel
A Yettel márkaváltásának miértjéről és mikéntjéről az áprilisi Forbesban beszélgettünk a telekommunikációs nagyvállalatot tulajdonló befektetőcég, a cseh PPF Group magyar, szerb és bolgár telkópiacáért felelős ügyvezető igazgatójával, Marek Sláčíkkal. Lapozz bele a magazinba!