Módosítások mellett döntött a Google az Ukrajnában élők biztonsága érdekében. Szigorítások jönnek a hirdetésekben is.
Vasárnap bejelentette a Google anyavállalata, az Alphabet, hogy az Ukrajnában élők biztonsága érdekében ideiglenesen letiltott néhány olyan Google Maps funkciót az országban, melyek valós időben szolgáltatnak információkat forgalmi viszonyokról és a különböző helyek forgalmi helyzetéről. A letiltott funkciók közé tartozik az élő forgalom követése – ez a funkció alkalmas a háború távolról történő megfigyelésére –, valamint a Live Busyness is, ami azt mutatja meg, egy adott időpontban mennyire népszerű egy-egy helyszín.
A Google az után döntött a letiltás mellett, hogy egyeztetett a helyi hatóságokkal, írja a Reuters. Továbbra is elérhetők a forgalmi frissítések a Google Maps navigációs módjának használata közben.
Szintén éjszakai hír, hogy a Google a továbbiakban nem engedélyezi az orosz állami média számára a hirdetések megjelenítését. Anyavállalata, a Youtube már szombaton meghozta a döntést, írja a CNN; a hétvégén külön közleményben közölte, hogy ideiglenesen leállítja számos orosz csatorna, köztük az államilag támogatott RT bevételszerzési lehetőségeit. Ez egyben azt is jelenti, hogy jelentősen korlátozódnak az ajánlások ezekre a csatornákra. A Youtube az elmúlt napokban több száz csatornát és több ezer videót távolított el.
A múlt héten kitört háború miatt a közösségi média cégek igyekeznek megfékezni az orosz állami propaganda előretörését, a Meta két napja jelentette be az állami média kitiltását a Facebookról.