A katalán sajtó egybehangzóan állítja: a streamingszolgáltató 3 évre, 280 millió eurós szerződést írt alá az FC Barcelonával. A katalán futball templomát története során először átnevezik, a nehéz anyagi helyzetbe került klub ugyanis eladta a névhasználati jogokat.
A RAC1 katalán rádió alapján a hírt korábban megszellőztető Sport napilap és a Mundo Deportivo is arról ír több katalán forrás mellett, hogy megszületett a megállapodás a Spotify és az FC Barcelona között, a streamingszolgáltató egy egész csomagot vett a patinás katalán futballklubtól, amely katasztrofális gazdasági helyzetbe kormányozta magát 10 év alatt, miközben korábban uralta a kontinens futballját.
Mit vesz a Spotify?
Az igencsak tekintélyes összegért ezt kapja a következő szezontól a svéd cég:
- A Spotify logója lesz a csapat mezének elején, a kiemelt helyen, a japán Rakuten helyét veszik át
- A Spotify lesz a női csapat mezszponzora is
- Az edzőmez hátulján a Beko logóját váltják majd le
- Stadion névhasználati joga: Camp Nou Spotify vagy Spotify Camp Nou megnevezéssel
- Három szezonra állapodtak meg, de a megállapodás meghosszabbítható
A különböző források eltérnek abban, hogy hogyan áll össze a szerződés. A Sport szerint éves szinten 75 millió biztos befolyik a Barca kasszájába, azért ennyi, mert amíg a stadion átépítési munkálatai tartanak, addig a névhasználatért csak 5 milliót fizet az új főszponzor, ha az aréna elkészül, ez az összeg 20-25 millióra emelkedhet. A RAC1 szerint éves szinten 90 millió fog befolyni a kasszába. Abban egyetértenek a külnböző lapok, hogy szezononként 60 millió euró lesz az első csapat mezének szponzorációja.
A Spotify-alapító Daniel Ek (borítóképünkön) a múlt héten maga is részt vett Barcelonában a tárgyalásokon. Ek nagy futballrajongó, a Szuperliga-botrány után bejelentkezett gyermekkora kedvenc klubjáért, a londoni Arsenalért is.
Daniel Ek vagyonát a Forbes 3 milliárd dollárra teszi.