Unalmas, de mégis gyakran ismétlődő és sokunk életét megkeserítő közlekedési helyzetben, az autópálya-dugókban lehet először hasznunkra a Mercedes hármas szintű vezetéstámogató rendszere. Az új funkció most kapott hatósági jóváhagyást Németországban, és 2022-ben már be is kerül két modellbe.
Aki a Mercedes Level 3 nevű rendszerét használja, leveheti a szemét az útról, hogy olvassa például az e-mailjeit, miközben az autó halad magától a forgalomban. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) engedélye jóváhagyást ad a Mercedesnek, hogy kereskedelmi forgalomba hozza a kiterjesztett Drive Pilot funkciót, vagyis a gyártó egyes típusai hatalmasat lépjenek előre a teljes értékű önvezetés irányába – írja az amerikai Forbes.
A jelenlegi tervek szerint először a Mercedes S-osztály, majd később az EQS luxus-villanyautó lesz az a két típus, amelyekben megjelenik a funkció. Azért esett erre a két autóra a választás, mert ezeket felszerelték a megfelelő szenzorokkal az önállóbb vezetéstámogató rendszer működtetéséhez.
Az autók a jövő évtől kezdve szinte minden manőverezési feladatot képes lesz biztonságosan ellátni. Az autótulajdonosok először több mint 13 ezer kilométernyi német autópályán, később az Egyesült Államokban, Kínában és Európa más országaiban is használhatják.
A részben vagy teljesen önvezető autók besorolására létrehozott ötfokozatú nemzetközi skálán ez már a hármas szintet, magas szintű automatizációt jelent, de nem teljes önvezetést. Ez azt jelenti, hogy a most engedélyt kapott Mercedes sem fog minket elnavigálni A-ból B-be.
A Mercedes Drive Pilothoz szükséges hardverelemei között találhatunk lézeres távolságérzékelőt és hátrafelé figyelő kamerát is, amelyet eddig más gyártók nem nagyon használtak a viszonylag drága gyártási költség miatt.
A hármas szintű vezetéstámogatásra felkészített autók külön mikrofonokkal veszik a megkülönböztetett hangjelzéssel közlekedő járműveket, például a rendőr- és mentőautókat, így az sem jelenthet majd gondot, ha egy baleset miatt a szabályoknak megfelelően félre kell húzódni és utat nyitni a mentésre érkező járművek előtt.
A Mercedes a világon az első autógyártóként kapott hatósági jóváhagyást az eddigieknél fejlettebb vezetéstámogató funkció aktiválásához, de a Tesla és a Volkswagen-konszern és Japánban a Honda is kínál már hasonló megoldást a Legend nevű prémium szedánban. Ezek alapján a következő hónapokban, esetleg egy-két évben ezek a cégek is sorra jelentik majd be saját hasonló rendszereiket.
Borítókép: EQS luxus-villanyautó / Fotó: Mercedes