Hét éve dönti meg saját rekordját a Spam, az amerikaiak és britek ikonikus konzervhúsa.
A Spamet gyártó Hormel 3,5 milliárd dollár, azaz több mint egybillió (ezermilliárd) forint árbevételt könyvelt el az ikonikus brand termékeiből az október végével záródó három hónapban. A hírre a Hormel részvényei hat százalékot emelkedtek a New York-i tőzsdén, írja a BBC.
Egész éves árbevételük több mint 11 milliárd dollár, azaz 3,6 ezermilliárd forint volt.
A Spam hetedik éve szállít rekord árbevételt, és ezt még a felborult ellátási láncok sem tudták megtörni. Azért, hogy elkerüljék a válság feléjük gyűrűzését, ötéves szerződést kötöttek egy sertésipari beszállítóval, ami a Spam egyik legfontosabb hozzávalóját biztosítja majd számukra.
Az egész világ ezt eszi
A Spam Hawaiion az 1937-es megjelenése óta állandó kelléke a háztartásoknak, sőt az éttermeknek is: egyik híres nemzeti ételük, a Spam musubi fő alkotóeleme tojással és rizzsel. A briteknél annyira a kultúra részévé vált, hogy
még egy Monty Pythont-jelenet is szól róla.
Dél-Koreában a koreai háború során terjedt el, ezzel küszöbölték ki az élelmiszerhiányt. Azóta az ország egyik kedvenc ételének, az „army stew”-nak egyik fő hozzávalója, sőt a holdújévre ez az egyik leggyakoribb ajándék.
Fotó: Wikimedia Commons