Alig telt el egy hét azóta, hogy Parag Agrawal váltotta Jack Dorsey-t a Twitter vezérigazgatói székében, máris óriási átszervezésbe kezdett. Két top vezető távozásával indul a Twitter új időszámítása.
Agrawal úgy alakította át a cég hierarchiáját, hogy az három vezető köré összpontosuljon: Kayvon Beykpour a felhasználói oldalt, Bruce Falck a sales, Nick Caldwell pedig a mérnöki csapatot vezeti ezentúl. Dorsey-val együtt távozott azonban két meghatározó vezető a cégtől: Dantley Davis, aki eddig a dizájnért felelt és Michael Montano, aki eddig a fejlesztési vezető volt. Montano márciusig még tanácsadóként részt vesz a cég életében és segíti a tranzíciót az új vezetés és közte, de utána ő is tovább áll. A változásokról a Forbes.com számolt be.
Agrawal tíz éve dolgozik a Twitternél, először fejlesztő, később technológiai igazgató volt. Dorsey távozásával rá hárul a Twitter több nagy dobása is:
a felhasználószám megduplázása, és egy decentralizált közösségi média modell kialakítása, amivel teret nyerhet két nagy riválisa, a Facebook és a Tiktok mellett.
A tervek szerint ebben a modellben nagyobb kontrollt kapnának a felhasználók a platform fölött.
Dorsey bitcoinba temetkezett
A Twitter utáni életében Dorsey átadja magát a Bitcoinnak. A Square nevű cége nevét Blockra változtatta, hogy éreztesse a blockchain-re kerülő hangsúlyt. Ezentúl teljes erőbedobással a Blockra fókuszál. Az, hogy Dorsey odáig lenne a kriptovalutáért, enyhe megfogalmazás. Az amerikai Forbes szerint 10,8 milliárd dolláros vagyonnal az 53. leggazdagabb üzletember a Fortune-nek nemrég azt mondta:
„A Bitcoin megváltoztatott mindent az életemben. Nem hiszem, hogy lenne bármi a munkásságomban, ami fontosabb nála.”
Dorsey alapvetően azért döntött a távozás mellett, mert sok volt neki, hogy egyszerre két cégben is CEO.
Nagy a feladat
Agrawalnak nem lesz könnyű feladata: fel kell turbóznia felhasználói növekedést, hogy a Twitter elérhesse nagyra törő üzleti céljait. Az éves bevétel duplázásáról, 315 millió napi aktív felhasználó eléréséről van szó – ezeket 2023-ig kell elérniük az amerikai tőzsdefelügyeletnek (SEC) benyújtott jelentésük szerint.
Óriási cél: a 2020-as 3,7 milliárd dollárt 3 év alatt megduplázni – ezt az új fejlesztésekkel érnék el Agrawalék.
A számok mellett Agrawalnak a politikai-társadalmi téren is ügyesen kell lavíroznia. Az utóbbi években különösen elmosódtak a határok a szólásszabadság korlátozása és a nagy techvállalatok saját szabályzatai között, főleg, miután a Twitter kipenderítette a volt amerikai elnököt, Donald Trumpot a felhasználói közül.
Habár a vállalatot nem érik akkora támadások, mint a folyamatos kereszttűz alatt álló Facebook-Metát, a Twitternek is vigyáznia kell, hogyan táncol el az elégedetlen hangok és kritikusok mellől, megőrizve ezzel hírnevét és tőzsdei papírjainak értékét is.