Soha nem látott fejlesztési dömping és terjeszkedés jöhet az Auchannál, amely a kisebbségi tulajdonos Indotekkel a háta mögött 2025-re elérné a 15 százalékos piaci részesedést a magyarországi piacon.
A részletekről a Világgazdaság készített interjút a vállalatvezetőkkel, Dominique Ducoux-val (Auchan) és Pascal Steens-szel (Ceetrus). Múlt héten mi is írtunk arról, hogy az Auchan mögött álló ELO Group ingatlanos vonalon működne együtt szorosabban a 11. leggazdagabb magyar, Jellinek Dániel érdekeltségébe tartozó Indotek Csoporttal. A megállapodás hátteréről itt írtunk bővebben:
Itt a várt áttörés? Épülhet a magyar kiskereskedelmi multi – ezt tudni az Auchan-üzletről
Óvják a francia többségi tulajdont
Dominique Ducoux a Világgazdaság online-on hétfőn megjelent interjúban azt mondta, egy ideje már zajlottak az egyeztetések az Indotek Group és az Auchan csoport holdingja, az ELO között, amelynek az Auchan Magyarország Kft. mellett a Ceetrus Magyarország is a hazai leányvállalata. Az azonban egy pillanatig sem volt opció, „hogy többségi tulajdonosi hányadról mondjunk le, azaz, nemhogy a 100, az 51 százalék sem képezhette a tárgyalás alapját. Egyrészt
ez egy francia családi tulajdonú vállalat, és döntően az is marad,
másrészt fel sem merülhetett, hogy azok a munkavállalóink, akik részvényesei is a társaságnak, ne tarthassák meg az érdekeltségüket”.
Ducoux ugyanakkor azt mondta, a hosszabb távú stratégiai célokat közösen tűzik majd ki az új kisebbségi tulajdonossal.
Mivel eddig főként a fővárosra és a központi régióra koncentráltak (így a lakosság nagyjából egyharmada találkozott kínálatukkal), 2025-ig az ország teljes lakosságát el szeretnék érni a hagyományos boltokkal és az online csatornával.
A hiper- és szupermarketek számát is növelnék, de jó lehetőséget látnak például a kényelmi, az úgynevezett convenience üzletekben: kisebb eladótér, forgalmas, belvárosi lokációkban. Itt konkrétumokról csak azután beszélnek, amikor a tulajdonos család elfogadja a stratégiai-beruházási tervüket. Összességében azonban „minden eddiginél nagyobb fejlesztések várhatók, a külső arculatunk és a belső szerkezetünket tekintve is”.
Legalább 15 százalékos piaci részesedés a cél
Szintén a következő 4 évben, 2025-ig 15 százalékos piaci részesedést szeretnének elérni, „ennek az útnak a felénél járunk és abban bízunk, hogy üzleti terveinket gyorsabban, hatékonyabb valósíthatjuk meg az Indotekkel”, mondta az Auchan-vezér.
Pascal Steens az Indotek hozzáadott értékét az e-kereskedelem utóbbi időszakban látott szintlépéséhez hasonlította, „mert mi is azt látjuk, hogy a hozzánk tartozó 330 hektárnyi fejlesztési telek hasznosítását már elsősorban nem is a retail határozza meg, hanem sokkal inkább az ehhez az átalakuláshoz illeszkedő igények. (…) Ezzel együtt
szerteágazó beruházói terveink vannak: szállodák, éttermek éppúgy a lehetséges projektek között vannak, mint további lakóingatlanok vagy irodaházak”,
mondta.
Az interjúból kiderült az is, hogy az áruházakban kínált, helyben készült termékeken túl nagyobb, központi ellátó üzemekben nem gondolkoznak, viszont a beszállítóink körét szívesen szélesítenénk nagy, magyar élelmiszergyártó vállalatokkal. Ducoux azt mondta, jelenleg is fut a Gazdától az asztalig programjuk, és
már most is 80 százalék feletti a hazai termékek aránya az élelmiszer kategóriákban.
Az egyéb fejlesztésekről Steens azt mondta, ingatlanfejlesztő gazdasági társaságként szeretnék fejleszteni ingatlanportfóliójukat és átalakítani az Auchan hipermarketek, valamint az Auchan Korzó nevű üzletsorok közelében található helyszíneket. Ehhez folyamatosan figyelik az ingatlanpiaci változásokat.
A teljes interjú itt olvasható.
Borítókép forrás: Creative Commons // poil0do