Egyre jobban szorongatja a konkurencia a Netflixet, jövőre jöhetnek a játékok.
Mobiljátékokkal újítana a Netflix, írja a BBC. A cég a befektetőinek elküldött levélben azt írja, a játékokkal való bővülés korai szakaszában van, és ideje annak, hogy kiderüljön, hogyan reagálnak majd erre a netflixezők. A cikk azt írja, a játékok az előfizetők számára lesznek elérhetőek, további költségek nélkül.
A kaliforniai székhelyű cég szeptember végéig 3,5 millió új előfizetővel számol, ez kevesebb, mint az 5,86 millió, amit az elemzők jósoltak.
„Továbbra is arra törekszünk, hogy javítsuk a szolgáltatásainkat, és megosszuk felhasználóinkkal a lehető legjobb történeteket a világ minden tájáról”, írják a keddi pénzügyi jelentésben.
A Netflixnek jelenleg 209 millió előfizetője van – a járványhelyzet természetesen sokat nyomott a latban, ugyanakkor meg is zavarta sok eredeti sorozat vagy film forgatását-gyártását.
A beállt lassulás ellenére április és június között a cég bevételei 7,3 milliárd dollárt tettek ki, ami 19 százalékkal több, mint egy évvel korábbi. A profit viszont az előző negyedévi 1,7 milliárdról 1,35-re csökkent.
Ez részben a járvány visszaszorulásának köszönhető, részben pedig annak, hogy a cég egyre nagyobb versenyben van az újonnan piacra lépőkkel (mint az Disney+ vagy az Amazon Prime). Emiatt a mostani, játékokkal való újítás sokkal egyedülállóbbá teheti a Netflixet – ugyanakkor a játékiparban még vérengzőbb a verseny, így akár évekbe is telhet, mire a streaming óriás megtelepedhet ezen a piacon.
A Netflix nemrégiben több fontos lépést is tett az átállás elősegítése érdekében, felvette például az Electronic Arts játékcég egykori játékfejlesztési alelnökét, Mike Verdut. Verdu az EA-nál különböző mobiljátékok (például a Simcity vagy a Plants vs. Zombies 2) működtetéséért felelős stúdiókat felügyelte, de dolgozott a Facebooknál is.
Borítókép: Netflix