Néhány hónap alatt 66 millió követőre tett szert ironizáló videóival Khaby Lame, mindenhez illő stílusára ráharapott a reklámipar.
Villából fabrikál valaki TikTok-on kanalat, hogy müzlit egyen? Khaby előhúz egy kanalat a fiókból. Egy Tesla csomagtartóját tejjel teletölve tunkolja valaki a kekszet? Khaby összetéveszthetetlen, fanyar arckifejezéssel bemutatja a bögrét. Ez az egyszerűség, az egymásra licitáló, flancoló TikTok videók trendjének tökéletes kifigurázása néhány hónap alatt óriási népszerűsgre tett szert a felhasználók körében, a 21 éves szenegáli származású Khabyt a top 10 tartalomgyártó közé repítette a videós közösségi oldalon – mutatta be a The New York Times.
A követőinek száma rendíkvüli ütemben nő, másfél hónapja 10 millió, napjainkban már több mint 66 millióa tábor nézi videóit. A fiatal mára a legismertebb olasz hírességek útját is egyengető menedzserrel dolgozik együtt.
A Barilla olasz élelmiszergyártó pedig már fel is kérte első reklámjához: egyszerűen fogyasszon el egy tál rigatoni tésztát. A kampány eredetileg arról szólt, hogy TikTok felhasználókat arra kérték, a Funky Town zenéjére minél változatosabb módon egyenek tésztát, ám Khaby sikerén felbuzdulva teljesen eltértek a koncepciótól. A váltás tiszteletet is sugároz az olasz tészta iránt.
Mi a titok?
– Sokkal könnyebb azonosulni [Khabyval], mint a legtöbb influenszerrel – idéz a The New York Times egy másik sikeres fiatal influenszert, az amerikai Adam Meskourit. A lap által megszólaltatott tartalomgyártók és szakértők szerint Khaby Lame sikerének titka, hogy egy “átlagos srác”, aki józan paraszti ésszel szembeállítható az intenzív kampányt folytató, profi felvételekre törekvő, gyakran luxust bemutató influeszerekkel, akik távol állnak az egyszerű emberek világától. Az ellentét hasonló, ahogy a művészettörténetben a díszes barokkot váltotta a mérsékelt klasszicizmus.
A szomszéd srác
Az észak-olasz Chivasso élő Khabane Lame a koronavírus-járvány kitörésének elején, tavaly márciusban veszítette el gyármunkási állását. Kényszerből hazaköltözött családjához, az otthon töltött időt pedig – apja rosszallása ellenére – TikTok-videók készítésével töltötte. A TNYT-nak arról beszélt, hogy egyáltalán nem törekedett arra, hogy nagyobb követőtáborra tegyen szert, az sem érdekli, hogy rohamosan közelíti a TikTok rekordot jelentő 116 milliós számot. Szemben más influenszerekkel, költenie sem kell követők vásárlására, teljesen organikus a tábor bővülése. Követőinek száma a világ minden táján bővül, ami videóinak univerzális nyelvének, mimikájának köszönhető.
– Csak szeretném megnevettetni az embereket – idézi Khabyt a TNYT. Hozzállásáról tanúskodik, hogy szinte minden nap publikál új videókat, saját sikerét is kitartásához fűzi. Bár népszerűsége már jövedelmet is eredményez számára, elmondása szerint álmát még nem érte el, hogy édesanyjának vásároljon egy házat.