Minden tevékenységi körében növelte bevételeit a dollármilliárdos Bernard Arnault több, mint 70 márkát összefogó LVMH nevű divatóriása, Kínában és Amerikában úgy viszik a luxustermékeket, mint a cukrot.
Az LVMH luxusmárkacsoport szerdai bejelentése szerint az első negyedéves árbevétele 32 százalékkal, 13 milliárd 959 millió euróra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A tisztított, organikus eladás 30 százalékkal nőtt 2020 első negyedévéhez képest.
Elemzések szerint, ha az első negyedéves tendenciák folytatódnak az idei év további részében is, akkor a világ legnagyobb luxuskonszernje jó úton halad afelé, hogy az éves bevétele meghaladja 2021-ben a pandémiát megelőző szintet.
Az LVMH részvényárfolyama az idei év eleje óta 16,4 százalékkal emelkedett.
A ruhák és bőrtermékek esetében 45 százalékkal, rekordösszegű 6 milliárd 738 millió euróra nőtt a csoport bevétele. A szegmens organikus eladásai 52 százalékkal nőttek. A parfüm és a kozmetikai ágazat 12 százalékkal 1,55 milliárd euróra nőtt. A karórák és az ékszerek szegmensében 38 százalékkal 1,9 milliárd euróra, a bor és szeszesital területén pedig 29 százalékkal, 1,5 milliárd euróra emelkedett a bevétel.
A luxusruhákat vitték a legjobban, de az LVMH minden ágazatának nőttek a bevételei. // Fotó: Freestocks, Unsplash
A csoport eredményeit fellendítette az is, hogy idén januártól már a Tiffany ékszermárka is Bernard Arnault több, mint 70 márkát, köztük a Diort, Louis Vuittont, a Fendit és a Dom Pérignont is összefogó luxusbirodalmához tartozik. A Tiffany éves árbevétele a járvány előtt 4,4 milliárd volt. Az ékszercéget több mint egy év alkudozás és pereskedés után sikerült megszerezni 16 milliárd dollárért. Ez az összeg megdöntötte a luxusipar minden eddigi rekordját.
Az ázsiai és amerikai luxus pörög, Európa a feloldásokra vár
A luxusbirodalom bevételnövekedését főként a kínai és az amerikai piacnak köszönheti, míg az európai luxuspiac megszenvedte a járványt. Ez annak is köszönhető, hogy a lezárások miatt az általában európai utakon költő kínai turisták most kénytelenek voltak otthon beszerezni a luxusárut. A cégek emiatt át is helyezték a fókuszt az ázsiai piacra. Emellett sokan azt a pénzt is ilyen termékek vásárlására költötték, amit amúgy utazásra és éttermekre fordítottak volna, de elemzők szerint ahogy egyre nagyobb lesz az átoltottság és az országok beengedik a turistákat ez a trend megfordulhat.
Az LVMH mostani sikere nem jelenti azt, hogy a luxusipar ne szenvedte volna meg a járványhatást. A Bain tanácsadócég elemzése szerint a tavalyi évben globálisan ötödével csökkentek a luxustermékek eladásai.
A mostani fellendülés előtt a francia cég bevételei 2020-ban 17 százalékot zuhantak, a nyeresége pedig 28 százalékkal esett vissza.
Az amerikai Forbes alapján Bernard Arnault vagyonának legnagyobb részét az LVMH-ban szerzett 47 százalékos részesedése adja, emellett a Hermes bőrtermékgyártóban van még 2 százalékos, és a Carrefour nevű francia kiskereskedelmi óriásban 6 százalékos részesedése. Arnault és családja a világ milliárdosainak listáján 175,3 milliárdos vagyonával jelenleg a harmadik helyen áll.
Borítókép: Bernard Arnault, az LVMH luxuscégcsoport vezére és résztulajdonosa. Fotó: Jeremy Barande // Wikimedia Commons