Az olasz sportautó-gyártó 2020-ban a valaha volt legnagyobb nyereségét könyvelte el. Még úgy is, hogy az olasz gyár két hónapig nem működhetett.
A BBC tudósítása szerint még a Lamborghininél is meglepődtek, mennyire sikeres évet zártak 2020-ban.
Habár az autóeladások némileg visszaestek, a drágább, személyre szabott sportautóikból többet vettek, ez pedig a nyereség növekedéséhez vezetett.
A Lamborghinik iránt főleg Kínából nőtt meg a kereslet, annyira, hogy már nem Németország, hanem a távol-keleti állam számít a sportautó második legnagyobb piacának.
Az olasz autógyár sikerének részben az új SUV-je, az Urus ágyazott meg. Az eladásaik 59 százalékát tették ki az utcai terepjárók.
Tavaly összességében 7430 Lamborghinit adtak el világszerte – ez a járvány ellenére a második legtöbb eladott autót jelenti a cég részéről. 2019-ben 8250 fogyott a luxus sportkocsikból.
Habár a németeket Kína beelőzte a Lamborghini-vásárlásban, egy darabig még mindig az USA tűnik az olasz gyártó legnagyobb piacának: 2020-ban 2224 autót adtak el a tengerentúlon.
A Lamborghini egyébként a változó piaci igényekhez is igazodni próbál: ennek érdekében áprilisban várhatóan hivatalosan is bejelentik, hogy megépítik az első elektromos szuperautójukat.
Borítókép: Alexander Mingl / Wikimedia