Egyedül a kínai luxusautók piacán tudott nőni a Toyota-csoport, első helyét annak köszönheti, hogy eladásai kisebb mértékben estek, mint a nagy rivális Volkswagennek.
Visszavette a Toyota az első helyet a legnagyobb autógyárak listáján öt évvel azután, hogy átadta azt a Voklswagennek. A Toyota-csoport ma közölte számait: 9,5 millió járművet értékesített tavaly, hajszálnyival, 200 ezerrel többet, mint a 12 márkából álló Volskwagen-csoport – írja a Financial Times.
Mindkét gyártót lejtőre tette a járvány, Európában és Észak-Amerikában drámaian csökkentek az eladások, az évet az mentette, hogy a kínai kereslet hamar visszaállt a járvány előtti szintre. A német vállalatnak ugyanakkor nagyobb a kitettsége Európa felé, érzékenyebben érintette a kontinens leállása és a fogyasztás visszafogása.
A VW eladásai 15 százalékot estek globálisan, ami messze az évtized legrosszabb éves eredménye.
Ehhez képest a Toyota csak 11 százalékos mínuszt hozott össze. A japán gyártó piacának nagyobb része esik a Távol-Keletre, ahol a járvány nem ütötte meg annyira a fogyasztást. Sokat sejtető, hogy a Toyotát jórészt a luxusmárkája, a Lexus kínai értékesítési adatai húzták ki a gödörből.
A globális szektor is megsínylette a járványt. Az IHS Markit iparági adatai szerint a szektor eladásai 14 százalékkal csökkentek 2019-hez képest. Az idei év már a visszapattanásé lehet, a tavalyi, 76,8 milliós értékesítési szám az idén 84,4 millióra nőhet, 2025-re pedig már a 95 milliót súrolhatja alulról.