Új hirdetési policyt vezet be a Facebook, hogy megakadályozza a koronavírussal kapcsolatos pánikot és a hamis információk terjedését.
Szigorítja a koronavírus miatt a hirdetésekkel kapcsolatos szabályzatát a Facebook, hogy elébe menjen a félrevezető információk terjedésének, írja a Business Insider. A felület mostantól minden olyan hirdetést töröl, ami a vírus megelőzését vagy az abból való kigyógyulást ígéri. Az új szabályozás az online piacként működő Marketplace nevű funkcióra is kiterjed.
A Facebook, hasonlóan más techcégekhez, folyamatosan küzdeni igyekszik a koronavírussal kapcsolatos pánikhangulat és a félrevezető információk terjedése ellen. (Az Amazon például azok ellen az eladók ellen harcol, akik többszörös áron kínálnak orvosi maszkokat.)
Az intézkedést a Facebook január végén jelentette be, a Facebookhoz tartozó Instagramra is vonatkozik.
Nem ez az első hasonló kezdeményezés a techóriás részéről: ahogy a The Verge is emlékeztet, a Facebook tavaly döntött úgy, hogy eltünteti az oltásellenes oldalakat és csoportokat az ajánlások közül, és nem engedi, hogy a hirdetők ezek alapján célozzák a felhasználókat.
Borítókép: Con Karampelas // Unsplash