A hétfő este valószínűleg számos magyar háztartásban szólt a Lidl Magyarország húsgolyó-posztjáról és az alatta tomboló kommentháborúból. Egy magyar, online médiaelemzéssel foglalkozó startup megnézte, melyik márkák jártak a legjobban a kommentelgetéssel.
Egy poszt, egy frappáns komment, és máris a fél ország felkapta a Lidl Magyarország hétfői, saját márkás húsgolyóit promotáló bejegyzését. Terméktől és szolgáltatástól függetlenül rengeteg márka szállt be a kommentelgetésbe. A Neticle nevű, online médiaelemzéssel foglalkozó magyar startup megnézte, melyik cégek voltak a húsgolyó-gate legnagyobb nyertesei.
A legtöbb reakciót természetesen a legnagyobb márkák (IKEA, Coca Cola, Samsung, H&M) kapták, de a Neticle szerint fontos tanulság, hogy minél gyorsabb, relevánsabb és autentikusabb volt egy komment, azt annál jobban értékelték a felhasználók – így szerzett előkelő helyet magának az egyébként kis követői bázissal rendelkező Országos Meteorológiai Szolgálat, a Budapest Bike Maffia vagy a Kométa.
Maga a Lidl sem járt persze rosszul; a startup becslései alapján január 27. és 29. között potenciálisan közel 1,6 millió felhasználót ért el, főleg a témával foglalkozó cikkek és Facebook-hozzászólások révén.
Borítókép: Emiliano Vittoriosi / Unsplash