Yusaku Maezawa fejenként kilencezer dollárt ad összesen ezer követőjének.
Maezawa eddig is tudta, hogyan verjen rá a vagyonára, költött már 57 millió dollárt egy festményre, sőt, a SpaceX első, Holdat megkerülő járatára lefoglalta magának az összes jegyet. Most előállt egy másik ötlettel: ezer twitteres követőjének fejenként kilencezer dollárt ad, összesen kilencmillió dollárt áldoz a projektre – írja a Business Insider. A kiválasztás egyszerű: azok között sorsolja ki a pénzt, akik megosztották az egyik január elsejei posztját.
Maezawa azt állítja: a projekt egy kísérlet, melyből azt szeretné megtudni, vajon a pénz tényleg boldogabbá tesz-e. Az ötlethez nagyban hozzájárult az alapjövedelem koncepciója (hogy az embereknek azért járna pénz, mert léteznek), mely egyre többször kerül elő kampányígéretek során.
Maezawa szerint az pénzosztás után kérdőívek segítségével fogja tudni mérni a kísérlet sikerességét, bár a Business Insider is felhívta a figyelmet arra, hogy ez nem minősül jövedelemnek, hiszen csak egyszeri összegről van szó.
A projektre egyébként nem nagyon kellett spórolnia – ő Japán 17 leggazdagabb embere, a vagyonát egy internetes divatáruházzal, a Zozotown-nal szerezte. Tavaly a cég részvényeinek 50,1 százalékát megvette a Softbank, összesen 3,7 milliárd dollárért, majd ezután a saját részvényeinek további 30 százalékát értékesítette a Yahoo Japannak. Jelenleg az űrutazásra készül.
Nyitólapi kép: Unsplash/ JP Valery