A Boom Supersonic ritka fajta startup: az a célja, hogy repülőgépeket építsen. Nem kicsi magángépeket, hanem nagy utasszállítókat nagy légitársaságoknak – írja a Forbes.com. És még ennél is többről van szó. Szeretnék visszahozni a szuperszonikus (hangsebesség feletti) repülést is, a Concorde költségeinek töredékéért (azok a gépek 2003-ban repültek utoljára). A cég álma, hogy rengeteg innovációt behozzon a repülőiparba.
„50 évvel a Wright testvérek után nagyon sok fejlődés volt” – mondja a Boom CEO-ja, Blak Scholl. „De az elmúlt 50 évben visszafejlődtünk. A mai leggyorsabb repülő lassabb, mint a legjobb gépek voltak a hatvanas években”.
A cége most kapott esélyt, hogy visszahozza a fejlődést. kapott egy 33 millió dolláros befektetést az Y Combinator Continuity Fundtól, RRE Venturestúé, Palm Drive Venturestől, 8VC-től és a Caffeinated Capitaltól.
Y Combinator elnöke, Sam Altman belép a cég igazgatósági tanácsába, ahogy Greg McAdoo befektető is. Ezzel a befektetéssel a startupnak összesen már 41 millió dollárja van.
A fő cél most, hogy megépítsék az első tesztgépüket, az XB-1 Supersonic Demonstratort. Egyharmad akkora lesz, mind a gyártásra szánt verzió, elvileg egy év múlva fog először repülni.
Scholl szerint mindenki gyorsabb repülőgépeket akar, a légitársaságok és az utasok is, csak a Concorde nem működött, mert zabálta az üzemanyagot, ezért drágák voltak a jegye. A startup szeretné, ha sima bussiness class árakon elérhető lenne a szuperszonikus utazás.
A technológia már elérhető ehhez, csak össze kell rakni: sok volt a fejlődés a használt anyagokban, aerodinamikában, hajtóművekben. És számítógépes szimulációt használnak majd a megfelelő dizájn összerakásához, amitől jóval olcsóbb lesz. Korábban minden egyes dizájnt szélcsatornában teszteltek, ezt most elég lesz jóval kevesebbszer megtenni.