Tovább zöldül a német diszkontlánc, lebomló zacskók, tovább fejlesztett e-töltőhálózat a parkolókban.
Lebomló zacskók, többször használatos zöldségeszsákok, szilikon fedelek a tejtermékekre, bővülő számú e-töltők – az Aldi Magyarország folytatja korábban elkezdett környezetvédelmi törekvéseit, és számos új lépést tesz a fenntarthatóság érdekében, tudatta a társaság a Forbes.hu szerkesztőségével.
Magyarországon fejenként évente nagyjából 80 műanyagzacskó végzi egyetlen használat után a kukákban. Ez ellen lép fel most a német diszkontlánc: az Aldi kivezeti kínálatából a műanyag bevásárlótáskákat. A jelenlegi készletek kifutása után a jövőben egy biológiailag lebomló anyagból készült táska lesz a helyettesítő termék, illetve csak papír és többször használatos táskák lesznek elérhetők az üzletekben.
Az áruházlánc folytatja tovább a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, miszerint 2025-re saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.
Ezzel párhuzamosan a vállalat október közepétől
öt üzletében teszteli a biológiailag lebomló zöldség- és gyümölcszacskót, amit 10 forintos egységáron kínál.
A tervek szerint a jövőben a lebomló zacskó mellett valamennyi üzletében többször használatos zöldség- és gyümölcshálót is kínál majd az áruházlánc.
2019 tavaszán az Aldi saját Facebook-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a saját márkás tejtermékeket. A szavazáson részt vevők válasza alapján a saját márkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket, decemberben pedig akciós termékként többször használatos, több méretben elérhető szilikon fedelet is kínálni fog, amelyek fenntartható módon helyettesíthetik a műanyag fedőket. A vásárlók számára elérhető opció, hogy saját hozott csomagolóanyaggal is vásárolhatnak zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut az Aldi üzleteiben.
Az Aldi Magyarországon már tavaly számos intézkedést vezetett be a kevesebb csomagolóanyag-felhasználás érdekében, így például többször használatos dobozokat alkalmazva csak a zöldség-gyümölcs esetében 4000 tonnával csökkentette kartonpapír-felhasználását, és idén év eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, ami mintegy 3,5 tonnányi műanyaghulladék-csökkenést jelent éves szinten.
A műanyagok felhasználását visszaszorító stratégia részeként az Aldi Magyarországon 2019-ben kivezetett kínálatából számos egyszer használatos műanyag terméket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, továbbá a műanyag fültisztító pálcika esetében a műanyagot FSC tanúsított papírral helyettesíti. Az „Azon melegében” látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűket év végéig kivezeti és a vásárlók fém fogóeszközt használhatnak majd, ami újabb mintegy 2,5 tonnával csökkenti az Aldi műanyag-felhasználását.
A műanyagfelhasználás csökkentése mellett más területen is zöld megoldást alkalmaz a vállalat, hiszen idén tavasszal az E.On-nal közösen Magyarország egyik legnagyobb e-töltőhálózatának a kiépítését kezdte meg. Jelenleg már 13 üzletnél elérhetők a töltők, az év végéig a tervek szerint pedig összesen már 20 áruháznál lehet majd tölteni az elektromos autók akkumulátorait. Ezeken kívül Budapesten még további 18 helyszín esetében készül el a töltő telepítése év végéig, ahol a telepített töltőoszlopok áramszolgáltató általi elektromos bekötését követően válik elérhetővé a töltési szolgáltatás.
Belehúz a Lidl is az Aldi mellett, országos elektromosautó-töltőhálózatot építenek ki
Borítókép: Aldi parkolóba telepített E.On-töltő Nyíregyházán. Fotó: Aldi / E.On