Azért nem zárt rosszul a fesztivál: története során másodszor volt félmilliónál is több ember a Hajógyári-szigeten.
A tavalyi rekordlátogatottságot nem sikerült megismételni a Sziget Fesztiválnak – derül ki a Magyar Távirati Iroda (MTI) közleményéből.
A Sziget Kft. cégközlése alapján az idei évben összesen 530 ezer ember látogatott ki a Hajógyári-szigetre a fesztivál 7 napja során.
Ez 35 ezer fővel kevesebb, mint 2018-ban, amikor is 565 ezren voltak, de még így is a második legnépszerűbb évét zárta idén a legnagyobb magyar fesztivál.
Az idei program nulladik napján Ed Sheeran volt a főattrakció, teljes teltház mellett: csak arra a koncertre 60 ezer ember volt kíváncsi. A koncert végeztével a hömpölygő tömeg csak nagyon lassan tudta elhagyni a fesztivál területét, a szigetről kivezető egyetlen szűk K-híd a fokozatos kiengedés mellett is nehezen bírta a terhelést, szóba került a híd felújításának és megerősítésének szükségessége.
A Szigetet (is) szervező cég, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda a tavalyi évet 15,6 milliárdos árbevétellel zárta, ebből közel 1,5 milliárdos adózott eredményt ért el. A szervezőcég többségi tulajdonrészét 2017-ben adták el az alapítók: az üzletrész 70 százalékát vette meg a Providence amerikai befektetési alap, de a 30 százalék mellett Fülöp Zoltán, Lobenwein Norbert, Gerendai Károly és Takács Gábor megtartották a menedzsmentjogokat.
Az eladás pillanatában a 2015-ös üzleti adatok alapján a Sziget Kft. értékét 12 milliárd forintra taksáltuk, amit később a 2016-os beszámolók fényében felfelé módosítottunk: a 70 százalékos cégrész 13,2 milliárdot érhetett. A valós vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, de idén a G7 kiderítette, hogy még ennél is többet, 15 milliárd forintot fizethettek az amerikaiak.
Még annál is többért mehetett el a Sziget, mint amit eddig gondoltunk
Borítókép: Budapest, 2019. augusztus 14. Résztvevők a 27. Sziget fesztiválon 2019. augusztus 13-án. MTI/Mónus Márton