Donald Trump elnök szerint a videojátékok tehetnek az Egyesült Államok fegyveres erőszakhullámáról. Az Entertainment Software Association (ESA) szerint az elnök téved – írja az LA Times. A gyártócégek részvényei nagyot estek az elnök kijelentése után.
„Gátat kell vetnünk az erőszak társadalmi szintű magasztalásának. Ide tartoznak a manapság népszerű gusztustalan és borzasztó videojátékok is”
– mondta Donald Trump amerikai elnök, miután Amerikában két lövöldözés is volt a hétvégén, összesen 31 ember életét követelve.
Az elnök kijelentései azonnal megrengették a tőzsdei játékcégeket. A Business Insider szerint a Call of Duty-játékokért is felelős Activision Blizzard részvényei 6 százalékkal, a Grand Theft Auto-sorozatot birtokló és kiadó Take-Two Interactive és a Battlefieldeket is gondozó Electronic Arts részvényei 5-5 százalékkal estek.
Lila füstben szálló, rózsaszín hajú punkfejek, vér és posztapokaliptikus világ – mire lesz elég ez a mai játékpiacon?
A játékipar amerikai szereplőinek érdekvédelmi szervezeteként is működő Entertainment Software Association (ESA) közleménye szerint az elnök csak bűnbakot keres, a játékok nemcsak dinamikusan növekvő iparágat jelentenek, ami Amerikában is jelentés, de naponta 165 millió amerikai polgár leli bennük örömét.
„Más társadalmakban is gyakori hobbi a játék, mégsem látni olyan tragikus erőszakhullámot, mint az Egyesült Államokban”
– írja az ESA közleménye.
„Nincsenek olyan longitudinális kutatási eredmények, amik összefüggést mutatnak az erőszakos viselkedés és a videojátékok között” – mondta Benjamin Burroughs, a University of Nevada médiaprofesszora. „Természetesen a fegyveres erőszakhoz sincs semmilyen videojátékos kapcsolat.”
Atomot dobtak Oroszországra, és ezzel megindultak a világhír felé
Hasonló eredményre jutott Patrick Markey pszichológia professzor is, aki azt kutatta, hogy játszanak-e az erőszakos bűncselekmények elkövetői, és ha igen, mennyit. A Villanova University oktatója meglepő következtetésre jutott: a bűnelkövetők kevesebbet játszanak, mint az átlag amerikai férfiak, mindössze 20 százalékuk érdeklődött a játékok iránt, míg ez az arány a hétköznapi emberek körében 70 százalék.
„Mindkét oldal politikusai nekimennek a videojátékoknak, mert ettől úgy tűnik, hogy tesznek valamit” – mondja Markey, aki szerint a játékok ideális bűnbakok.
„Ijesztőnek tűnnek. De a kutatások szerint nincs kapcsolat.”
Hogy a Trump kabinet tényleg tesz-e valamit a játékok ellen, a jövő zenéje.
Kép: Facebook / President Donald J. Trump