Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Mossatok hideg vízzel, és mentsétek meg a Földet – ezt kéri a nagy mosószergyártó

Ha az amerikaiak többször mosnák a ruháikat hideg vízzel, az környezeti szempontból olyan lenne, mintha egymillió autó tűnne el az utakról.

Ha hideg vízzel mossátok a ruháitok, hozzájárultok a bolygó megmentéséhez, és még pénzt is spóroltok – ez az üzenete a világ egyik legnagyobb mosószergyártójának.

A Tide az USA-ban kezdett a mosóipar dekarbonizálásáért. Céljuk, hogy Észak-Amerikában a mosások háromnegyedét hideg vízzel végezzék a háztartások 2030-ra.

A hideg vizes mosások aránya egyébként már most is meglepően magas: a CNN szerint az Egyesült Államokban a ruhamosások fele már most is hideg vízzel történik.

Ha ezt az arányt a Tide által elérni kívántra sikerül feltornászni, az a cég állítása szerint olyan hatással lenne az üvegházhatású gázok csökkenésére egy évben, mintha egymillióval kevesebb autó járna az amerikai utakon.

A CNN idézi a Tide-ot forgalmazó Procter & Gamble ügyvezetőjét, Shailesh Jejurikart, aki szerint a hideg vizes mosás a környezettudatosság mellett akár évi 150 dollárt is spórolhat a fogyasztóknak és a ruháik is tovább maradnak használhatóak.  „Ha ezt jól csináljuk, mindenki csak nyer” – mondta Jejurikar.

Forrás: Tide / Facebook

Komolyan gondolja a környezettudatosságot a Tide – de lenne a termékeiknél is jobb megoldás

A Tide nemcsak a fogyasztókat ösztönzi környezettudatosságra, a cég maga is tesz érte, hogy kisebb karbonlábnyoma legyen. 2030-ig teljesen karbonsemlegessé akarja alakítani a gyárait, az elmúlt tíz évben pedig már így is kétharmaddal csökkentették a hozzájuk köthető üvegházhatásúgáz-kibocsátást.

Emellett a csomagolásaikat is száz százalékban újrahasznosíthatóvá akarja tenni, ennek érdekében egy Szilícium-völgy-beli startuppal kötött szerződést. Az ügyvezető szerint ezek mind fontos lépések, de az iparághoz köthető környezeti terhelést a fogyasztók tudják igazán csökkenteni.

Jejurikar azt mondta: a Tide termékeit vásárlók tízszer akkora környezeti terhelést fejtenek ki, mint a gyártási folyamatuk.

Ezen akarnak változtatni a kampányukkal, amelyet „nem kioktatásra”, sokkal inkább humorosnak terveznek. Hírességek is csatlakoznak majd hozzájuk: szerződést kötöttek már a pankrátor Steve Austinnal és Ice T-vel is.

Arról a környezettudatos kampányukban nem esik szó, hogy ha valaki igazán környezettudatosan szeretné tisztítani a ruháit, nem bolti mosószerekkel oldja ezt meg.

Borítókép: mpikono / Pixabay

Oszd meg!