Látványos képek és adatok arról, hogy mennyit érnek a fák, a párakapuk, hogy milyen szenvedést kell kiállniuk a villamosvezetőknek, és hogy szükséges-e a metróba légkondit pakolni. Hőkamerával jártuk körbe Budapestet a kánikula csúcsán.
Az év leghosszabb napja egyben a legmelegebb is volt az országban. A kánikula jött látott, és óriási pofont adott, amitől a népek csak úgy szédelegtek a napon.. Egy speciális, hőkamerával ellátott CAT62 Pro strapatelefon segítségével vizsgáltuk meg, hogy például
- Hogyan perzselt az aszfalt
- Mennyit számítanak a fák és az árnyék
- Lehet-e tojást sütni a bronzszobron
- Van-e értelme klímát pakolni a metróba
- Milyen pokoli a villamosvezetők dolga
- Segít-e a párakapu
- Látszik-e a hőkamerán, ha egy autó elektromos
- Érdemes-e kimenni focizni ilyen időben
A készülék, és a szoftver ugyanis képes szuperlátványos képeket kreálni a hőmérsékleti eltérésekről. Valamint megmutathatja, hogy az egyes felületek, tárgyak hány Celsius fokosak. Ezek a, kattintásra megnyíló fotók önmagukért beszélnek, de azért a már bevált módon a képaláírásokban is helyett kapott néhány fontos információ.
Ennyit ér az árnyék
Az árnyékban is meleg lesz a kasztni.
Így is több, mint 30 fokos.
Ám a napon brutálisan átforrósodik.
Az 50 fokos üveg sejteti, hogy benn is biztos jó meleg van.
Az árnyékos oldal jóval hűvösebb.
Ugyanaz az utca, de ennyit számít, hogy hova süt a nap.
A vár alatti alagút is világosan megmutatja, hogy mennyit ér az árnyék.
Ez az alagútban készült kép mutatja meg, hogy az elektromos autó mennyivel hidegebb, mint hagyományos rokonai.
A tűző napon
A pálya 60 fokos a tűző napon.
Ilyenkor inkább senki ne menjen focizni.
Az oroszlán is szenved!
A turistáknak sincs jó dolga a hídon.
A Margit-szigeten található emlékmű is kegyetlenül átmelegedett.
Akár tojást is lehetne rajta sütni.
A szökőkút bezzeg jól érz i magát.
A hűsítő vízpára kincset érhet.
A turisták is imádják a Parlament melletti séta során.
A Duna bezzeg jó hűvös.
Viszont a hajókon meg lehet főni.
A villamos vezetők dolga sem könnyű.
Legalábbis erre utal a vezetőfülke majdnem 40 fokos üvege.
Mint egy metállemez borítója.
Szegény Gróf Andrássy Gyulának jó melege lehet.
Lenn a metróban
A 3-as metró szerelvényeket sok kritika érte, hogy nincs bennük klímaberendezés, ellentétben a 2-es metró kocsijaival. Megnéztük, hogy jelent-e ez különbséget a valóságban, és ha már ott voltunk, akkor a kisföldalattin is tettünk egy kört!
Ez itt a 3-as metró peronja a Deák téren.
Nincs hideg.
Ez a 2-es metró, és ugyanúgy a Deák tér.
Határozottan hűvösebb van. Ez jót tesz az ember közérzetének.
Ez itt a 3-as metróvonal egyik szerelvénye.
Egy klíma jól jönne azért!
A 2-es metró szerelvényein van légkondi.
De azért lehetne itt is hidegebb.
A kisföldalattira sem ártana klímaberendezés.
Kornyadozunk a kánikulában.
Vigasztaljon mindenkit a tudat, hogy ha a klímaszakértőknek igazuk lesz, akkor ez csak rosszabb lesz!