A németek blokkolták egy időre a megállapodást, de végül megszületett a kompromisszum. Őszre lehet jogszabály.
Az Európai Parlament és a tagállamok is elvi megállapodásra jutottak már egyszer, miszerint 2035-től csak elektromos autókat lehet értékesíteni az EU-ban, új benzines vagy dízel meghajtású autókat és kistherautókat nem. A megállapodásból végül Németország táncolt ki, kihasználva, hogy több másik tagállammal együtt már blokkoló kisebbséget tudott volna létrehozni.
Erre nem lesz szükség, mert Brüsszel és Berlint végül egyezségre jutott – írja a Hvg.hu. A kompromisszum lényege, hogy marad az eddigi határidő, de egy kiskapuval:
az e-üzemanyaggal működő belső égésű motorokat is használni engedi majd az EU.
Ezt a lengyelek és az olaszok még mindig ellenzik, de nincs meg a blokkoló kisebbség. A szabályozást ma önthetik végleges formába, az Európai Bizottság tájékoztatása szerint őszre lehet belőle jogszabály.
Mi az az e-üzemanyag?
A légkörből megkötött szén-dioxidból vagy szén-monoxidból illetve megújuló energiával előállított hidrogénből gyártott szintetikus üzemanyag. A legtöbb ilyen egyelőre kísérleti stádiumban van, az energiahatékonyságuk még alacsony. Az autóipari szereplők komoly fejlesztésekbe fogtak ezen a területen.