A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána […]

Bővebben

Zuckerbergék átnevezik a Facebookot, de azért nem riszkíroznak túl nagyot

A Cambidge Analytica botrány után szinte teljes hitelvesztettségből és felhasználói bizalmatlanságből a caps lock lenyomásásval akar kimászni a techóriás. A társaság új logóját úgy tervezték, hogy az „optimizmus érzetét” nyújtsa – derül ki a The Guardian cikkéből.

A Facebook hétfőn bejelentette, hogy az általános rossz hírneve ellen új logóval szeretne tenni. A következő hetekben a többszínű, csupa nagybetűs felirat a vállalat tulajdonában lévő Instagram és a Whatsapp felületein is meg fog jelenni, hogy büszkén hirdesse, ezek a „a FACEBOOK” szolgáltatásai.

Zuckerbergék álláspontja szerint a Facebook egy gyűlölt hálózat, a FACEBOOK pedig az a társaság, amiről eddig nem tudtad, hogy szereted. A Facebooknak vannak problémái, de a FACEBOOK jól működik.

Miért a FACEBOOK?

A cég szerint a nagybetűs embléma „tisztaság és nyitottság” szem előtt tartásával készült és bizonyítja a vállalat értékességét. A Facebook az új színösszeállítást „empatikus színpalettának” nevezi, a nagybetűkön pedig a „a sarkok és átlók finom lágyulása optimizmust kölcsönöz”.

Egyes kritikák szerint azonban a logó egyszarvúakkal való megbélyegzése sem mentené meg a vállalat imázsát, de ez nem riasztja el őket a próbálkozástól.

A múlt hónapban a Yahoo éppen ellentétes irányba indult és úgy döntött, azzal figyelmezteti az embereket a létezésére és generál magának hírértéket, hogy kisbetűs yahoo! lesz mostantól. Egy másik bukott internetes óriás, az AOL ugyanezt tette egy évtizeddel korábban és élete végéig Aolként működött.

Jó döntés?

Felmerül a kérdés, hogy okos lépés-e az új logó beillesztése más szolgáltatásokba, hiszen ezzel az Instagram és Whatsapp felhasználókat minden nap emlékezteti a cég, hogy ezek is a „Facebook gonosz birodalmához” tartoznak.

Antonio Lucio, a Facebook marketing igazgatója azzal érvelt a Bloombergnek, hogy a Whatsapp-al és az Instagram-al való kapcsolat sokkal inkább a FACEBOOK elősegítésére szolgál, mint maguknak az alkalmazásoknak a károsítására.

Más szóval: a társaság elhatárolódik a ténylegesen létrehozott gyűlölt szolgáltatástól azáltal, hogy támogatja magát a vásárolt, szeretett közösségi hálózatokon.

Kép: Getty Images 

 

„Soha ne fektess olyan cégbe, amit a tulajdonosról neveztek el!”

Tóth Zoltán, Euroventures