Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Beruházott a Szentkirályi, kétszer annyi ásványvizet fog palackozni, mint eddig

Az új palackozó óránként akár 32 ezer ásványvizet tud palackozni, ezzel közel duplájára növelik a termelési kapacitást.

Új üzemcsarnokot és palackozó gépsort avatott a Szentkirályi-Kékkút Kft. szentkirályi telephelyén. Az ásványvíz- és üdítőipari társaság 2018. elején kezdte meg kapacitásbővítő beruházását, ennek keretében felhúztak egy 1500 négyzetméteres üzemcsarnokot, az új palackozó gépsor és az azt kiszolgáló berendezések üzembe helyezésével pedig óránként akár 32 ezer darab ásványvizet lesznek képesek palackozni, ezzel közel duplájára nő a Szentkirályi termelése.

A beruházásra összesen 7 millió eurót, több mint 2,2 milliárd forintot fordítottak.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti Ásványvíz Zrt. egyesülésével létrejövő Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. Magyarország piacvezető ásványvíz- és üdítőipari társasága. A tulajdonában lévő Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna és Perrier márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, valamint a szénsavas üdítőitalok piacán.

Balogh Levente, a Szentkirályi elnöke az ünnepélyes átadón elmondta, hogy az új üzemcsarnok és palackozógépsor hosszú távon biztosítja a Szentkirályi jövőjét és piaci pozíciójának további erősítését.

Alessandro Pasquale, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. tulajdonosa és a KMV Csoport vezérigazgatója továbbá kiemelte, hogy „a cégcsoporton belül a Szentkirályi ásványvíz az egyik legerősebb és legkedveltebb márka a fogyasztók körében, ezért is különösen fontos minden olyan lépés, amely a további növekedését segíti.

Minden fronton nőttek

Idén év elején írtuk meg a Szentkirályiról, milyen jól megy nekik: 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint tavaly, számlázott árbevételét pedig mintegy 900 millió forinttal növelte, a 2017 januártól novemberig tartó időszakban a természetes ásványvízpiacon értékben 36,5 százalékos részesedést ért el, ami 45 bázispont növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

Idén januárban pedig arról írtunk, hogy Balogh Levente és a KMV megszerezte a Pepsi termékek magyarországi forgalmazási jogát, és meg is vették az amerikai üdítőmulti itthoni érdekeltségeit.

 

A Szentkirályi-alapító szerezte meg a magyar Pepsit, üdítőtől a chipsekig

Balogh Levente több mint három éve ismerte fel, hogy hiába tette a multik gyűrűjében piacvezetővé a Szentkirályit, ahhoz egyedül kevés lesz, hogy régiós szinten folytassa a terjeszkedést. Azzal az olasz Pasquale családdal találtak egymásra, amely szintén családi vállalkozás és amely tulajdonosa a cseh KMV-nek, a régió legnagyobb ásvány- és forrásvíz termelőjének. A Pasquale család és Balogh Levente közösen hozta létre a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW), amely 2015 márciusában megvette a Kékkúti Ásványvíz Zrt-t a Nestlétől, majd a Szentkirályi tulajdonosa is a CEMW lett. A CEMW-ben a Pasquale családnak van többségi tulajdonrésze, Balogh Leventének pedig a mellett, hogy ő a cég elnöke, meghatározó kisebbségi pakettje van.

Borítóképen: Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója // The Orbital Strangers Project 

Oszd meg!