Új szolgáltatást vezet be itthon a Wolt – de nem az appon belül. Mit jelent a Wolt Drive a magyar e-kereskedelemre nézve?
Egy év tesztüzem után Magyarországon is elindul a Wolt új szolgáltatása, a Wolt Drive – jelentette be a gyorskereskedelmi futárcég kizárólag a Forbes.hu-nak.
Miért fontos ez?
Az utolsó kilométeres szállítás (last mile delivery) piaca komoly innovációk előtt áll (elég akár csak a raktárakból közvetlenül otthonunkba repülő csomagszállító drónokra gondolni mint az egyik lehetséges út). Erre a piacra lép be itthon új szereplőként a Wolt.
- Ami komoly fegyvertény lehet náluk a konkurenciával szemben, az a kiterjedt futárflotta és a már meglévő rendszereik az IT-től kezdve a futárkövetésen át az ügyfélszolgálatig.
- A Wolt Drive-val most ezeket az előnyöket bocsájtják az e-kereskedők rendelkezésére – csak immáron nem saját felületükön, a Wolt platformon keresztül.
Hogyan működik?
A Wolt Drive egy, a platformon kívüli szolgáltatás, ami azonnali kiszállítást biztosít és amit bármelyik kereskedő hozzáadhat a webáruházához – magyarázta a Forbes.hu-nak adott interjújában Tajta Ákos regionális ügyvezető igazgató és Tausz Péter, a Wolt Drive bevezetéséért felelős magyarországi vezető.
Egy e-kereskedő így a saját weboldalán tud plusz szolgáltatást nyújtani, amivel akár fél órán belül ki tudja szolgálni ügyfeleit, és ezzel versenyelőnyt szerez.
„Ez nem zárja ki, sőt inkább kiegészíti, ha mellette a kereskedő a Wolt appon is regisztrálva van és az ott regisztrált ügyfeleket is eléri”
– tette hozzá a két vezető.
A Wolt Drive már most is több mint húsz országban fut, az első magyar partner pedig a Decathlon sportszerkereskedő, melynek üzleteiből egyelőre 1-2 órás azonnali kiszállítást tudnak ígérni. A cég magyar vezetői elmondták: első lépésként minden országban az az elvárás, hogy három–öt nagyobb partnerrel meg tudjanak állapodni, Tajta szerint például az élelmiszerláncok vagy a elektronikai webáruházaknak klappolhat a Wolt Drive koncepciója.
A Wolt Drive több úton is integrálható: webes felületen keresztül azonnal beüzemelheti a kereskedő, de van plug-in is, ami több népszerű webshopszolgáltató felületével kompatibilis, vagy API-integráción keresztül is megoldható a dolog.
Miben más, mint a Wolt app?
Fontos különbség a Wolt platformhoz képest, hogy a Wolt Drive kizárólag logisztikai szolgáltatás (delivery-as-a-service), ami elsősorban azoknak az e-kereskedelmi játékosoknak lehet hasznos, akik önálló webshoppal, erős márkával és stabil ügyfélkörrel bírnak, mivel nem a Wolt app felhasználótáborát érik el vele, hanem a sajátjukat. Cserébe viszont maximálisan ki lehet használni a platform adta lehetőségeket a Wolt által év végére itthon lefedett kb. 50 városban és vonzáskörzetében.
„A piac itt sokkal nagyobb, mint az ételszállításnál, mivel idővel bármilyen online megrendelt terméket szállítani tudunk majd”
– mondta Tajta és Tausz.
Ami ugyanis szerintük előnyük, az a skálázhatóság, hogy később akár futárflottában, akár díjazásban, akár logisztikában tudnak fejlődni, ha egyre több kereskedővel vagy megrendeléssel kell dolgozniuk. Így a jövőben akár a fullfilment feladatok ellátása – avagy a teljes logisztikai folyamatok nyújtása raktározással, csomagolással, kiszállítással együtt – is fejlődési lehetőség lehet a Wolt Drive számára.
A futárdíjazás logikája hasonló, mint az appon keresztüli rendeléseknél. Mivel itt csak a logisztikai szolgáltatást nyújtja a cég és nem az ő felületéről rendelnek, így borravalót adni vagy az előfizetéses Wolt+ előnyeit nem tudjuk kihasználni.
A lényeg a sorok között
Tausz hozzátette, az azonnali megrendelésnek egy nem egyértelmű, de annál fontosabb előnye a vevőkre nézve az akár 15-30 perces időablakra ütemezett szállítás és az ezzel járó kiszámíthatóság.
„Amikor úgy döntök, hogy azonnal megrendelem azt a cipőt vagy telefont fél-egy órán belüli kiszállítással, az nem azt jelenti, hogy most azonnal használni akarom.
Hanem azt, hogy én most érek rá, és nem tudom, mi lesz velem másnap”
– indokolta.
„Ez a kereskedelemnek a jövője. Már mindenhonnan tudok mindenfélét rendelni, a szolgáltatás az, ami mostantól differenciáló tényező lesz. Nem akarok délután 4 és 8 között otthon ülni, hogy hátha megérkezik a csomag, hanem tényleg azt szeretném, hogy akkor szállítsák ki, amikor tudom, hogy otthon leszek. Az e-kereskedő ezzel tud javítani az életminőségemen” – foglalta össze Tajta.