A mobilböngészős utasfelvétel miatt indítottak eljárást a Wizz Airrel szemben.
Versenyfelügyeleti eljárás indult a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben, közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Forbes.hu-val.
Mi történt? Az államigazgatási szerv észlelése szerint a magyar fapados légitársaság honlapján jelentős információt hallgathatott el 2022 decembere és 2023 májusa között. A GVH állítása szerint „a retúrjeggyel rendelkező, és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva, a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt nem tudják elvégezni, ezért az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (40 eurót) kellett fizetniük”.
Kontextus. A GVH arról is beszámolt a Forbes.hu-nak, hogy 2022. októberi gyorselemzésükben megvizsgálták az itthon elérhető légitársaságok és fapados szolgáltatók honlapjait, valamint az itthon is népszerű jegyár-összehasonlító oldalakat, hogy alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során.
Miért fontos ez? A GVH szerint azért, és „ismét felhívja a légitársaságok figyelmét arra, hogy a
jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg azokat a fogyasztók számára”. Mint korábban is felhívták a figyelmet, „indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárások keretében is vizsgálja majd a piacon a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését”.
Hogyan tovább? Az, hogy eljárás indult, még nem mondja ki egyértelműen, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, jelen folyamat a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyításáról szól. Az eljárásra lefolytatására három hónap van, indokolt esetben kétszer hosszabbítható meg, egyenként maximum két hónappal.