A Wizz Air ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt indítottak eljárást.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, mivel a jegyvásárlás során vélhetően megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé – tudatta a Forbes.hu-hoz eljuttatott közleményében a GVH.
Jelentős információkat hallgat el
A GVH szerint a légitársaság vélhetően a fogyasztók döntésének szempontjából jelentős információkat hallgat el (vagy közöl későn) online felületein. Mindezt annak érdekében, hogy
a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat.
- A cég a GVH gyanúja szerint elhallgatja a vásárlók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével.
- Egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet. Ez egyébként más, olcsóbb csomagopcióra igaz.
- A Wizz Air emellett az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal kapacitálhatta a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.
A vizsgálat várhatóan három hónapig tarthat, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb
két hónappal meghosszabbítható. Csak ezután fogja megállapítani a GVH, hogy megsértette-e a jogszabályt a légitársaság.