Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

Kép: Wikipedia

Walt Disney örököse ellátogatott Disneylandbe, de elborzadt attól, amit látott

Inkognitóban látogatott el Disneylandbe Abigail Disney, a legendás rajzfilmmogul Walt Disney másod-unokahúga. A dokumentumfilmesként dolgozó Abigail a Yahoonak mondta el, miért nem tetszett neki, amit a parkban tapasztalt.

Abigail Disneynek Facebookon üzent egy kétségbeesett alkalmazott, aki a munkahelyi körülményekre és az alacsony fizetésekre panaszkodott. A váratlan üzenet meglepte Abigailt, de mivel nem akart messzemenő következtetéseket levonni belőle, eldöntötte: maga jár utána a dolgoknak, így ellátogatott a parkba.

„Elmentem Anaheimbe, mert biztos akartam lenni abban, hogy értem a helyzetet, és a kontextussal is tisztában vagyok. De bármelyik alkalmazottal beszéltem, mind azt kérdezte, hogy mégis hogyan lehetne egész nap vidám, ha otthon mások szemetéből kell magának kaját csinálnia magának.”

Bevallása szerint ledöbbent, mennyire semmibe veszi a cég az ott dolgozókat. Felháborodásának pedig levélben adott hangot, amit Bob Iger Disney-vezérigazgatónak címzett.

„Bobnak meg kell értenie, hogy ő is csak alkalmazott, pont, mint a járda széléről rágógumit vakargató takarítók. És hogy pontosan ugyanolyan tiszteletet érdemelnek, mint ő.”

Hozzátette: mikor nagyapja, Walt Disney fivére, Roy O. Disney vezette a helyet, egy életre adott munkát az embereknek, ők pedig meg is hálálták ezt. „Azok az emberek a siker receptjének legfontosabb hozzávalói.”

A vállalat a CNN-nek reagált Abigail Disney kritikájára. Azt írták, mindenhol a kötelező minimálbér felett fizetnek az alkalmazottaknak, és hogy 150 millió dollárt költenek a Disney Aspire nevű programra, aminek lényege, hogy a dolgozók akár főiskolára is eljuthassanak.

Főoldali kép: Wikipedia

 

"Ha a versenytársaidra fókuszálsz, akkor várnod kell addig, amíg a versenytársad nem lép. Koncentrálj a fogyasztóidra, ha úttörő akarsz lenni."

Jeff Bezos, az Amazon alapítója