Az olcsó kínai elektromos autók kicsinálhatják az európai gyártást.
Mi történt? Évtizedek óta nem látott üzembezárásokat és elbocsátásokat hozhat a német autóiparban az olcsó kínai elektromos autók megjelenése okozta piaci nyomás. A Volkswagen féléves eredményei azt mutatják, hogy a cég nem fogja elérni a 2026-ra kitűzött 10 milliárd eurós költségmegtakarítási célt.
Ez mivel jár? A Volkswagen a költségcsökkentési program keretében esetleges gyárbezárásokat is belengetett, és visszavonja azt az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi doktrínáját, ami 2029-ig tiltotta volna az elbocsátásokat.
Kiket érint? A bezárások és elbocsátások körüli vita egyelőre a vállalat fő márkáját, a Volkswagent érintik, a márka működési eredménye az egy évvel korábbi 1,64 milliárd euróról 966 millió euróra esett vissza.
A vállalatcsoporthoz tartoznak a Magyarországon is telephellyel rendelkező Audi, a Porsche – ezek a luxusmárkák egyelőre jól teljesítenek –, illetve a cég által gyártott olyan tömegjárművek is, mint a Skoda vagy a SEAT.
Az Assocuated Press szemléje kiemelte, hogy az ügyben Oliver Blume, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója is megszólalt. Arról beszélt, hogy hogy az európai piacokra belépő új versenytársak rombolják Németország mint gyártási helyszín pozícióját, emiatt pedig „határozottan kell cselekedni”.