A 4ig az állammal karöltve megveszi a Vodafone-t, a márkanév használatáról a végleges adás-vételi szerződés keretein belül állapodnak meg. A piacon legalább egy-két év az a minimális időszak, amíg az előző tulajdonos márkaneve használható. A 4ig tervei szerint a teljes – hazai és nemzetközi – távközlési portfóliójuk egységes márkanévvel és arculattal fog működni már középtávon.
A tőzsdén jegyzett és állami megrendelésekkel jócskán ellátott 4ig lendületesen terjeszkedett az elmúlt években, most pedig arra készül, hogy az állammal együtt felvásárolja a Vodafone Magyarországot (a 4ig lesz az 51 százalékos tulajdonos, a Yettelben is érdekelt állam pedig a 49 százalékos pakett tulajdonosa, ha összejön az üzlet).
Az egyik leggazdagabb magyarral, Jászai Gellérttel, a 4ig vezérével a VG készített interjút. Arra a felvetésre, hogy több elemző drágának tartja a vételárat, Jászai kifejtette: mindig vannak kritikus hangok egy piacformáló tranzakció kapcsán. A közzétett 7,7-szeres EV/EBITDA érték, a bevétel, költség és beruházási szinergiák 150 milliárd forintos együttes hatásával módosítva valójában 6,1-szeres EBITDA-szorzót jelent, ami teljesen megegyezik a régióban az elmúlt időszakban jellemző tranzakciók 6-7-szeres értékével.
Jászai ezeket mondta még a Vodafone jövőjéről:
- A 715 milliárd forint a cégérték, amiben a vállalat adósságállománya is benne van.
- Még az átvilágítás előtt vannak, így a pontos átvett adósságállomány nem tudható, hiszen a mostani tulajdonosnak a tranzakció zárásáig van lehetősége azt törleszteni vagy tőkésíteni. Ebben az esetben a vételárat legfeljebb csak az átvilágítás során esetlegesen talált egyéb tételek csökkenthetik.
- A tranzakció előkészítése már több mint egy éve zajlott, a 4ig számára több szempontból is fontos, hogy most már rövid idő alatt le tudják zárni. Minél előbb el akarják indítani magyar vállalataik integrációját, és ebbe már a Vodafone-nal együtt akarnak belevágni .
- A Vodafone-tranzakcióval a 4ig valódi kihívója lehet a Magyar Telekomnak, amely Jászai szerint inkább fokozni fogja majd a beruházási és az ügyfelekért folyó versenyt.
- A Vodafone márkanév használatáról a végleges adás-vételi szerződés keretein belül állapodnak meg. A piacon legalább egy-két év az a minimális időszak, amíg az előző tulajdonos márkaneve használható. A 4ig tervei szerint a teljes – hazai és nemzetközi – távközlési portfóliójuk egységes márkanévvel és arculattal fog működni már középtávon.