Lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban a Wizz Air, most a GVH-nak köszönhetően visszatérítést fizet.
Mi történt? Versenyfelügyeleti eljárást kezdeményezett a Gazdasági Versenyhivatal a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben, mert a gyanú szerint a légitársaság a honlapján – 2022. december és 2023. május között – elhallgatta azt a jelentős információt, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva nem tudják elvégezni. Ennek következtében az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (további 40 eurót) kellett fizetniük.
A légitársaság elismerte a történteket és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a 80 millió forintot – közölte a GVH a Forbes.hu-val.
Mikor és hogyan fizet? Már az eljárást megelőzően, illetve annak során megkezdte a kompenzálást. Kredit formájában több ezer fogyasztónak írja jóvá az utasfelvételi díj 120 százalékát, amelynek 100 százaléka egy éven belül pénzben is lehívható.
Miért nincs büntetés? A feltárt jogsértés következményeként kiszabható bírság összege alacsonyabb lenne, mint a cég által vállalt kompenzáció és a további együttműködési lépések összértéke.
Kontextus. Nem áll jól a Wizz Air szénája. A légitársaság a hajtóműproblémákkal és a működési területét sújtó gazdasági bizonytalanságokkal kapcsolatos növekvő költségekre tekintettel jócskán visszavágta a március 31-ig tartó üzleti évére szóló nettó eredmény-várakozását.
A londoni tőzsdén jegyzett légitársaság most már csupán 250-300 millió euró adózott profitot vár, szemben a korábbi 350 millió és 450 millió euró közötti előrejelzéssel.
Ennek ellenére Váradi József, a cég vezérigazgatója nemrég bejelentette, hogy a Wizz Air lesz az első légitársaság, amely visszatér majd Ukrajnába, amint azt a háború alakulása lehetővé teszi.