Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója volt a Forbes Flow üzleti fesztivál egyik vendége délelőtt az Akvárium Klubban. Az RTL-vezér januárban szerepelt a Forbes címlapján.
“Nem egy celeb vagyok, akinek címlapokon kell mosolyognia. Én egy vállalatot képviselek. A címlapon is egy vállalatot képviselek. A mosoly marad a családi képekre” – mondta annak kapcsán, amikor Galambos Márton felvetette neki, januárban nem akart mosolyogni a címlapfotózáson (végül azért készült ilyen kép is).
A szekcióban Vidus tett egy bejelentést is az RTL terveiről – bár az eddig sem volt titok, hogy a digitális piacból egyre nagyobb szeletet hasítanának ki.
Vidus Gabriella RTL-vezér a Flow színapdán. Fotó: Fekete Csaba
“Szeretnénk, ha a videós hirdetési piac is elindulna azon az úton, a hol a világ 3-5 éve már elindult. A digitális hirdetéseket a Facebook és a Google letarolja, ezt nem mi fogjuk megváltoztatni. Nagyon sok videós hirdetési felület van viszont így is, ami sokkal értékesebb, mint a display, a hazai hirdetők mégsem használják ki” – mondta Vidus. Az RTL ráfekszik a digitális csatornákra is, mint mondta, szeretnének itt is piacvezetők lenni a jövőben. Vidus egy egyszerű példát is mondott Galambos Márton felvetésére, miszerint a youtuberek is egyre népszerűbbek. “A Youtube csak egy platform, nincs saját kontentje. Nekünk van kontentünk, most építünk hozzá digitális platformot.” A Youtube tartalomban azért sem lehet az RTL versenytársa, mert más ligában fociznak. Az RTL ugyanis longform videós kontentgyártásban erős, ebben ők gyártáják a legtöbb hazai tartalmat (sorozatokat, sajátgyártású műsorokat). A kérdés az, tudnak-e ehhez megfelelő platformot építnei, mint a Netflix vagy mondjuk – a szintén idehaza fejlesztett – HBO GO.
A Vidus által elmondottak azért is fontosak, mert van előtörténetük (és nemcsak az, hogy 2015 óta külön igazgatósága van a cégcsoportban a digitális fejlesztéseknek). 2016 őszén a Varga Zoltán érdekeltségébe tartozó Centrál Médiacsoporttal kötött megállapodást az RTL Magyarország, a digitális portfólió 30 százalékát vették volna meg, de az üzletet a Médiatanács végül megtiltotta, így nem jött létre. Úgy tűnik, ez nem változtat az RTL stratégiáján, a milliárdos biznisz megvalósulása ellenére is cél a digitális piac meghódítása.