A Nielsen elemezte a kiskereskedelmi láncok adatait: ez közel 50 százalékos értékbeli emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A cukor és a vécépapír is a slágertermékek között volt.
A március 9-15. közötti kiskereskedelmi adatokból egyértelmű összefüggés rajzolódik ki az kormányzati lépések és a vásárlási adatok között – derül ki a Nielsen országos reprezentatív felméréséből. Az iskolák digitális tanmenetre történő átállása és az általánosan ajánlott otthoni munkavégzés hatására a magyar fogyasztók elözönlötték a kiskereskedelmi egységeket.
Míg a február végi (február 24. és március 1 között.) első felvásárlási roham a tartós élelmiszerek betárazásáról szólt, addig a 11. hét a vegyi áruk felhalmozását is magával hozta.
„A vizsgált hétben a kiskereskedelmi láncok szkennelt heti adatai alapján 56,9 milliárd forintot hagytunk ott a boltokban – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen Connect ügyvezető igazgatója. Ez, különösen amellett, hogy március 15-én minden zárva tartott, nagyon magas szám, 47 százalékos értékbeli növekedés az előző év azonos időszakához képest.”
A Nielsen adatai szerint a kosárméret jelentősen nőtt (közel 50 százalékkal), a drogériáknál pedig az 50 százalékot is meghaladó forgalomemelkedés volt tapasztalható.
A kimagaslóan teljesítő élelmiszer-kategóriák között a cukor megtartotta vezető szerepét a 11. héten is, értékbeli forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest. Jelentősen megugrott a szószok (+195 százalék) és száraztészta (+192 százalék) értékbeli forgalma is. A liszt és rizs forgalmi adatai továbbra is rekordeladásokat mutatnak. Az öt kategóriára összesen közel 2,8 milliárd forintot költöttünk a vizsgált időszakban.
A vegyi áruk között a vitaminok taroltak, ezekből 2 milliárd forintot költöttek egyetlen hét alatt, azaz megnégyszereződött a 11. héten tavalyhoz képest. A tisztítószerek és szappanok fértek még fel a dobogóra, hasonló forgalmi trenddel. Érdekesség, hogy a vécépapír forgalma, bár a 9. és 10. héten még nem ugrott meg kiugróan, addig a 11. héten csúcsokat döntött: 196%-kal többet költöttünk a kategóriára 2019. év 11. hetéhez képest.