A Wizz Air vezérigazgatója egy online konferencián elmondta, hogy már 2022-re konszolidációra számítanak házon belül. A szektornak viszont több idő kell majd.
A légitársaság tavaly március óta egymilliárd dollárt (kb. 300 milliárd forintot) használt fel a tartalékaiból, és még egy jó darabig fogja „rakni a máglyára a pénzt”, hiszen a legfontosabb, hogy a válság után ki milyen piaci pozícióban tud újraindulni – írta a Portfolio a Magyar Nemzetre hivatkozva.
Váradi azt mondta, gyakorlatilag a Wizz Air az egyetlen, ami továbbra is befektet és fejleszt.
„A befektetőknek mi vagyunk az egyik ritka reménysugár”
– mondta. A légitársaság valóban az előre menekülést választotta: a válság ellenére új piacokra léptek, bővítették a flottájukat is,
ugyanakkor elsők között kezdtek nagy létszámú, 20 százalékos leépítésbe március végén.
Kelet-Európa fő lélegeztetőgép- és maszkszállítója lett, és az Egyesült Államokban rekedt magyarok hazaszállításában is szerepet vállaltak.
Az épülő brassói repteret a jövő nagy lehetőségének tartja, hiszen „Románia stratégiai piac”, és elmondta, hogy a Wizz Air az elsők között fog odarepülni – változatlanul olcsón árazott infrastruktúrával.
Váradi József negyvenedik helyen szerepelt az idei 50 leggazdagabb magyart felsoroló listánkon, vagyonát 36 milliárd forintra becsültük.
Borítókép: Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója – Orbital Strangers