Szívesen repülnének újra a fiatalok, de nagy a nemzetközi káosz a Wizz Air-vezér szerint.
- Jelenleg az összes ülés körülbelül 75 százaléka elérhető az utazni vágyók számára a Wizz Airnél, bár általában a gépek fele üres.
- A mostani utazóközönség között Váradi szerint leginkább azok vannak, akik a rokonaikat látogatják meg vagy kétlaki életet élnek, de vannak olyanok is, akik simán csak szabadulni vágynak a (fél)karanténéletből.
Mindez abból a rövid cikkből derül ki, amit a BBC írt a Wizz Air jelenlegi helyzetéről egy Váradival készített beszélgetés alapján.
A Wizz Air-vezér szerint új trend a fiatalok „mozgolódása”, nem bánnák, ha hamar visszatérhetnének a repüléshez.
A BBC szerint Váradi kifejezetten frusztrált amiatt, hogy még mindig nincsenek sztenderd nemzetközi szabályok arra vonatkozóan, milyen fedélzeti és reptéri intézkedésekkel tudnák a légitársaságok minimalizálni a vírus terjedését.
„Kicsit olyan ez, mint egy állatkert, mondja, mert a 45 országból, ahol a Wizz Air jelen van, nincs két olyan, ami ugyanazokat a normákat (ugyanúgy) vezetnék be.
Szerinte „jobb globális egyensúlyra” lenne szükség abban is, hogyan intézkednek az egyes országok a vírus megállítása és a gazdaság újraindítása kapcsán. „Az emberek és az országok nem lehetnek örökké elzárva.”
A még mindig érvényben lévő szigorú utazási korlátozások ellenére a Wizz Air nemrég újraindította működését.
A beszélgetés kitért a Wizz Air új higiéniai szabályaira is (ezekről mi is írtunk korábban): ilyen például, hogy minden utasnak maszkot kell viselnie, eltűnnek a magazinok és az élet-ital-felszolgálás, valamint minden éjjel alaposan fertőtlenítik a gépeket.
Váradi úgy látja, a légitársaságok utasszáma még évekig nem tér vissza az eredeti szintre. A BBC szerint Európa-szerte ezer embert küld el a légitársaság, bár a légitársaságok közül egyetlenként növeli flottája számát: a következő 18 hónapban 121-ről 135-re.
Fotó: Orbital Strangers