F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Van magyar startup, ami a Brexit után is Londonba vágyik – mennek is

A médiapiaci adatbázist és keresőt fejlesztő magyar Whitereport háromnegyed éve dolgozik Nagy-Britannia bevételén. A csapat mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a múlt hónapban bejegyezték brit leánycégüket is, a Whitereport Global Limited-et, mely két brit boardtaggal kezdi meg a külföldi terjeszkedést. Brexit ide vagy oda, a Whitereport lépése érthető, a legnagyobb európai médiapiac a szigetország.

A board tagjai Incze Kinga (borítóképünkön középen), a Whitereport alapító-ügyvezetője, Hamish Sandison, a FieldFisher londoni székhelyű globális jogi cég szerzői jogra, technológiai, outsourcing és privacy területekre szakosodott veteránja és Philip McCauley, az Element Partnership alapítója, sorozatvállalkozó a fintech-, zene-, média- és zöldenergiaszektorokban. Hamish és Phil kiterjedt üzleti és kormányzati kapcsolatrendszerükkel járulnak hozzá a Whitereport növekedéséhez – közölte a cég a Forbes.hu-val.

A brit cég kisebbségi tulajdonosa a csapat két magyar kulcsembere, Marton Szilvia COO and Nagy Timea CRO.

A Whitereport cross-média adatbázis, amely 2016-ban a New Orleans-i Collision szakmai vásáron is kiállított, idén pedig az “Alpha” státuszú startupok közé választva a lisszaboni Websummiton is képviselteti magát, elkezdte az első brit médiapiaci adatok aggregálását is. A brit termékfejlesztés felgyorsítása érdekében befektetői tárgyalásokat is folytató csapat ősszel előrukkol az első brit médiapiaci insightokkkal. Tárgyalásaikat, prezentációikat a FieldFisher London Bridge melletti irodájában folytatják.

A Whitereport célja, hogy a megváltozott, fragmentálódó médiapiacot áttekinthetővé tevő, az üzleti és hatósági döntések kockázatát csökkentő tényszerű insightokat adó adatbázis- és tanácsadási szolgáltatás a brit piacon is. Hosszabb távon pedig globálisan is iparági alapeszközzé kívánnak válni a piac összes szereplője (hirdetők, hatóságok, médiatulajdonosok, ügynökségek, tanácsadócégek, akvizícióval, médiaszabályozással foglalkozó üzleti és jogi szakemberek) számára.

A magyar anyacég, a White Media Kft. tavaly jelentősen tudta növelni forgalmát, 44,6 milliós forintos árbevétel mellett 8 millió forintos adózott eredménnyel zárt.

Borítókép: Mosaik / Facebook

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő