A Pizza Pilgrim nevű angliai pizzázónak tizenhárom boltját kellett bezárnia, 276 alkalmazottjából 270-et kellett elbocsátani. A tulajdonosok viszont mindenáron életben akarták tartani a vállalkozásukat, a Shopify-hoz fordultak.
Úgy döntöttek, saját receptjeik alapján különböző dobozokat állítanak össze a nyers hozzávalókkal, amit a vásárlók otthon készítenek el. Az ötlethez fejleszteni kellett a weboldalukon és itt jött képbe a Shopify. Kanada egyre fényesebb csillagáról a BBC írt.
A kanadai cég fő profilja, hogy biztosítja a technológiát bárki számára, aki webshopot nyitna, de az alapszolgáltatás mellett lehet náluk raktárat vezetni és még sales trendekről is biztosítanak naprakész információt. A Pizza Pilgrim huszonötezer dobozt adott el a segítségükkel, és a kiesett bevétel okos pótlásával és a kijárási korlátozások feloldásával tíz üzletet újranyithattak a tizenháromból.
A Shopify a koronavírus-válság kevés nagy nyertese közé tartozik, a válságba jutott vállalkozások kézzel-lábbal kapkodva igyekeztek eladni a termékeiket bármilyen platformon.
Cégállományuk 62 százalékkal nőtt alig egy hónap alatt, mostanra pedig már ez lett a legértékesebb kanadai cég 880 millió dolláros cégértékeléssel.
Kevesen ismerik, pedig 2004-ben alapították, és hamar olyan piaci résre célozták, ami a más nagyobb e-kereskedelmi oldalak profilján kívül esett: kis vállalkozásokat céloztak meg a szolgáltatásaikkal. Az idei cél 1200 új biznisz bevonása a Shopify-flottába és óriási Walmart-deal is turbózza a 2020-as sikereik listáját.
Olyanok, mint az Amazon kicsiben, de ez nem azt jelenti, hogy nem képesek felvenni vele a kesztytűt. Nagy fejlesztésekbe fogtak: bővítik a raktárhálózatot és bővítik a házhoz szállításuk infrastuktúráját. A nyilvánvaló méretbeli különbségek miatt persze soha nem lesznek képesek igazán megszorongatni az Amazont, de nem is ez a céljuk. Bár közös a piac, jól megférnek egymás mellett a különböző célcsoport miatt, reméljük egy akvizíció sem változtat ezen a testvériségen.
Borítókép: Shopify hivatalos Facebook-oldal