Ez már a sokadik intézkedés az ország techcégeinek megregulázására, a kormánynak is fontos célja, hogy megfékezze az online függőséget a fiatal kínaiak körében.
A Douyinnak az idei első negyedévben átlagosan napi 600 millió aktív felhasználója volt, és már idén júniusban bevezettek bizonyos, a fiatalabb felhasználóikat érintő enyhébb szigorításokat. Ekkor a 14-18 évesek számára kereséssel elérhető tartalmakat korlátozták.
A kínai kormány is egyre inkább belenyúl abba, mennyi időt töltenek a gyerekek online. Legutóbb például azt jelentették be, hogy szigorúbb ellenőrzésbe kezd Kína az új videojátékok bevezetésekor, hogy meggyőződjön róla, azok tartalma megfelel az új biztonsági szabályoknak. Idén augusztusban rendeletben tiltották meg, hogy a 18 évnél fiatalabbak napi három óránál többet videojátékozzanak, mert szerintük az „spirituális ópium”, és függőséghez vezet.
Kína ezenkívül próbálja leépíteni az egészségtelen celeb-kultúrát is: szeptemberben 14 platform – köztük a Douyin és a Twitter-helyettesítő Weibo – írt alá egy önszabályozásra alapuló megállapodást, amelyben megállapodtak, hogy szigorúan szabályozzák a rajongók viselkedését és próbálják elejét venni a rosszindulatú celeb-pletykáknak.
Eközben a Wall Street Journal tényfeltáró cikksorozatából kiderült, hogy a Facebook saját tanulmányában ítélte mentális egészségre károsnak az Instagramot, mégsem hozták nyilvánosságra a kutatást.