Hosszú Katinka a közösségi médiában keres üzlettársat. Az olimpiai bajnok sportoló szerint több jó ajánlatuk van.
Hosszú Katinka néhány hete meglehetősen szokatlan módon a közösségi médiában adott fel hirdetést: üzlettársat keres másfél éve nyitott üzletébe, a Koool by Katinkába. Az olimpiai bajnok úszót az edzőtáborában érte utol a Forbes.hu. Az okokról és a háttérről kérdeztük.
Másfél éve készülnek a mindenmentes fogások a Szent István körúti Koool-ban (a megnyitó előtt adott interjút Katinka lapunknak). A mögötte álló cég, a HK Superfood Kft. tulajdonosa jelenleg száz százalékban a Hosszú Katinka és férje, Layber-Gelencsér Máté által jegyzett Katinka & Co. De ha minden a tervek szerint halad, ez változni fog. Katinkáék ugyanis olyan üzlettársat keresnek, aki nemcsak segít a továbbfejlődésben, de 50 százalékban be is vásárolja magát az üzletbe.
Miért éppen most?
Amikor három éve elkezdtek dolgozni a koncepción, az olimpiai bajnok úszó szerint az volt a céljuk, hogy a sportolói karrierje során megszerzett, a táplálkozással kapcsolatos tudását másoknak is átadja. Saját séfjével kísérletezték ki az ételeket, melyek mindegyike glutén-, laktóz és cukormentes.
„Az elején a saját elképzeléseink alapján akartunk megvalósítani mindent, kialakítani az alapokat.
De mindig is úgy terveztük, hogy eljutunk addig, amíg egyedül el tudunk, a további fejlesztéshez pedig partnert keresünk.
Ennek érdekében eleve úgy hoztuk létre a Kooolt, hogy több irányba is továbbléphessünk.”
Katinka azt mondja, az első 1,5 év arról szólt, hogy felmérjék a konyha teljesítményét és az ételek fogadtatását. „Tartottuk a minőséget, most az ebédmenüzés és a woltos és kiflis kiszállítás a fő bevételi forrás, de már szeretnénk új piacokat is meghódítani. Ez a számainkat is megugrasztaná.”
Hova fejlődni?
A Kooolt kezdetektől franchise rendszerre alkalmas módon alakították ki, ez az egyik fejlesztési irány.
Másrészt saját kiszállítási rendszer kiépítésére is szükségük lenne, mivel most a Wolt és a Kifli rendszerében érhetők csak el az ételeik. Holott a kezdetektől erre akartak nagyobb hangsúlyt fektetni. „Ez egyelőre limitált lehetőségeket biztosít mind a körzetet, mind a termékek körét tekintve. Nagy előrelépést jelentene, ha a saját rendszerrel nagyobb piacot fedhetnénk le.”
Harmadrészt a termékfejlesztésbe is nagyobb energiát szeretnének fektetni. A termékek kis- és nagykereskedelmi értékesítése lebeg Katinkáék szeme előtt.
Most is kínálnak sokkolva fagyasztható tortákat, árulnak magvajakat, de a terveik között szerepelnek például gluténmentes tészták, egyéb mentes élelmiszerek is.
Heteken belül
Több jelentkezés is érkezett a hirdetésükre. Jelenleg három komoly ajánlat van a Koool asztalán. „Olyan üzlettársat keresünk, aki társtulajdonos lenne és legalább 50 százalékban bevásárolná magát. Akkor tudna igazán tulajdonosi fejjel gondolkodni és tovább fejleszteni az üzletet” – Katinka hozzátette, hogy heteken belül eldőlhet, ki lesz a befutó. A Forbes.hu kérdésére arra ugyanakkor nem akart válaszolni, hogy mekkora befektetéssel lennének elégedettek.
A sportoló éppen az olimpiára készül Livignóban a magaslati edzőtáborban, miközben férjével (aki egyben az edzője is) féléves kislányát, Kamíliát neveli.
„Nincs arra időm, hogy a mindennapi operációban részt vegyek, de az ételek minőségéért, a marketingért és a brandképviseletért továbbra is én felelek. Ez az üzlettárs megérkezése után is így marad.”
200 milliós befektetéssel indult
A Koool 2022 júniusában nyitott nagyjából mintegy 200 millió forintból, melyről Katinka akkor úgy nyilatkozott, a korábbi szponzori szerződésekből és marketing-együttműködésekből származik. Az első, tört üzleti évben 35 milliós veszteséggel zártak. Az első teljes üzleti évük 2023 volt: 163 millió forintos árbevétel mellé 15,5 milliós adózott eredményt várnak.
Pontos keretek által meghatározott étrendek összeállítását is vállalják. Kiszámítják az egész nap szükséges makrotápanyagok arányát, mennyiségét, ez alapján alakítják ki az egyéni igényeknek megfelelő menüt.
„Ezt sosem reklámoztuk, de egyre többen jelentkeztek nálunk, hogy állítsuk össze az étrendjüket.” Budapesten forgató amerikai filmsztárok és az űrbe készülő magyar űrhajósok is náluk esznek – emelte ki Katinka.
Új utak?
Hosszú Katinka korábban beszélt arról, hogy más üzleti irányok is érdeklik. Befektetőként, PR-munkával támogatnának más, az egészséges életmóddal kapcsolatos projekteket is. Azt mondta, egy projekten dolgoznak, aminek már idén lesznek kézzelfogható eredményei, de részleteket nem árult el.