rövid hír

Sok húszévesnek már nincs is bekötve a tv – így célozzák a fiatalokat a nagy fogyasztói márkák

Knittel Martin
2021. október 06. 3 perc olvasás

Az Unilever és a Procter & Gamble is megreformálná marketing szabálykönyvét, amire a fiatal fogyasztók egyre nehezebb elérése miatt van szükség – írta a Reuters. Játékokon és a streamingen belül halásznának a vásárlókért.

Jelentős összegeket különít el a marketingbüdzséjéből a világ két legnagyobb reklámozója, az (egyébként Magyarországon is gyártó) Unilever és a P&G: a tradicionális reklámcsatornákat a videojátékokra, streaming szolgáltatókra és a kiskereskedelmi szereplők szolgáltatásaira cserélnék.

A fiatalabb vásárlókat ugyanis egyre nehezebben érik el a hagyományos TV-s reklámokkal,

a járványhelyzetben a Nintendo Switch és a Netflix elé befészkelő generációt inkább azokon a platformokon céloznák, amiket valóban használnak.

Ráadásul a drasztikus szemléletváltást a korona által pörgetett e-kereskedelem is hajtja: a világon 2020-ban 25,7 százalékkal nőttek az online csatornák forgalma. Ezért a két cég olyan streamingszolgáltatókkal és játékokkal kötött stratégiai együttműködést, mint a Hulu és az HBO Max, vagy a Fortnite és az Animal Crossing.

A digitális marketingköltés a Dove-szappanokat és a Ben & Jerry’s prémium jégkrémeket gyártó Unilevernél 40 százalékról 45-re nőtt,

ráadásul reklámcsapatának havi gaming „mesterkurzusokat” tart, hogy tisztában legyenek a fogyasztói trendekkel.

A Tide-ot és Gilette borotvákat gyártó P&G is megcélozta az újgenerációs marketingtechnikákat:

„Kicsit kockázatosabb a dolog – jelenleg még teszteljünk-és-tanuljunk fázisában van [az új platformokon megjelenő reklámpiac]. Ugyanakkor, honnan fogod tudni, hogy sikerül-e, ha meg sem próbálod? Ott kell jelen lenned, ahol az emberek is jelen vannak, és sok 20 évesnek már nincs is bekötve a tv” – mondta Elizabeth Marsten, a Tinuiti marketingcég igazgatója.

A kiskereskedelmi hirdetésekre is költenek

Nem csak a gaming- és streaming-csatornákra, az online kereskedelmi hirdetésekre is jelentős összegeket költ a két vállalat. „Befektetünk a kiskereskedelmi médiába is. Nemcsak az Amazonra, hanem olyan, médiacégekké felnövő szereplőkre is költünk, mint a Walmart, Tesco, Target vagy a Carrefour” – mondta Luis Di Como, az Unilever globális média üzletágának ügyvezető alelnöke.

Az Unilever több esetben egyes termékeit is újraöltözteti a fiatal fogyasztóknak: a Ben & Jerry’s jégkrémből egy „Netflix and Chill’d” nevű ízt is kiadott, ezzel utalva a népszerű „Netflix és chill” mémre.

Brownie, perecdarabkák, mogyoróvaj – népszerű mémmel nevetteti a Gen Z-t az Unilever. (Ízre amúgy nem rossz, de a sima brownie-s sokkal finomabb.) Fotó: Ben & Jerry’s

A mintegy 2,7 milliárd főt számláló, 2023-ra 200 milliárd dolláros piaccá növő játékipart az Unilever és a P&G is megcélozta: a népszerű Nintendo-játék, az Animal Crossing tavaly megjelent epizódjához előbbi a Hellman’s márkájának akciója keretében adományozott ételpazarlással foglalkozó jótékonysági szervezeteknek, ha a játékosok egy virtuális zöldséget ajánlottak fel, míg utóbbi a Venus női borotva termékcsaládját hirdette azzal, hogy új bőrtípusokat jelentetett meg a játékban.

A P&G akciója egymilliárd megjelenítést hozott a márkának.