A gyorsétteremlánc osztrák részlege környezetvédelmi törekvéseit szeretné hangsúlyozni, miután a céget számtalanszor kritizálták az egyszer használatos műanyag csomagolások miatt.
A McDonald’s a világ egyik legnagyobb műanyag felhasználójaként vált ismertté, és ez rengeteg embernek kezdte szúrni a szemét. Arra is volt példa, hogy két brit gyerek például 568 211 aláírást gyűjtött, hogy így tiltakozzanak a Happy Meals műanyag játékai ellen.
2018-ban a cég bejelentette, hogy Írországban és az Egyesült Királyságban a műanyag szívószálak helyett bevezetik a papír verziót. A változást azért nem csak a jó szándék vezérelte, a brit környezetvédelmi miniszter, Michael Gove már korábban bejelentette, hogy 2019 októbere és 2020 októbere között egy olyan szabályozás lép életbe, mely teljesen betiltja a műanyag szívószálakat.
Sajnos ezekről kiderült, hogy újrahasznosítáuk nehezebben megoldható, mint műanyag elődjéé írja az amerikai Forbes.
Miután az Európai Unió 2021-től betiltja az egyszer használatos műanyagok használatát, a cég kénytelen volt cselekedni.
2019 novemberétől teljesen eltüntették a szívószálakat a francia egységekből és 1470 étteremben bevezették az újrahasznosítható pohárfedeleket. Franciaország a cég második legnagyobb piaca az amerikai után, becslések szerint az ország Mekijeiben évente 3,2 milliárd szívószálat használnak el.
A műanyag szívószál az osztrák McDonald’sakban sem kerülhette el sorsát, azonban a helyi vezetés úgy döntött, ad egy második esélyt a nyakukon maradt szívószálaknak. Ezekből, valamint óceáni hulladékból fürdőruhát készítettek a Poleit nevű osztrák márka segítségével. A darab mintája az egykori mekis szívószálnak állít emléket.
A McDonald’s célja, hogy 2025-re a világ összes saját éttermében újrahasznosított, megújuló, vagy tanúsított forrásból származó csomagolóanyagokat használjanak.
Itthon is van olyan márka, ami óceáni hulladékból készít fürdőruhát. Az Undersea Bikiniről korábban a Forbes-on is írtunk.
Kiemelt kép: McDonald’s