Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

John McArthur // Unsplash

Újra repülhet a kétszer is lezuhant Boeing 737-es, Ferihegyen is figyelnek a gépre

Év végétől újra repülhet a Boeing két súlyos szerencsétlenséget is produkáló géptípusa. Ferihegy is érintett, a LOT és a Ryanair is betárazott a típusból.

Visszakapta a repülési engedélyét a Boeing 737 Max. A repülőgéptípus akkor lett világszerte ismert, amikor részben konstrukciós, részben pilótaképzési okokból 2018-19 fordulóján két súlyos szerencsétlenséget is összehozott, az elsőt Indonéziában, a másodikat Etiópiában – emlékeztet a G7.hu cikke. Ezután a vizsgálatok idejére megvonták a 737-es repülési engedélyét. Idén december 29-én azonban újrakezdődhet a kereskedelmi üzem.

Persze nyilván kérdés, mekkora hurráoptimizmussal járhat ez a légitársaságoknál, amikor a legtöbb épp igyekszik túlélni a leállásokat.

A 737-es sorsára ráadásul Ferihegyen is figyelnek. A lengyel nemzeti légitársaság, a LOT még a járvány előtt bázist hozott létre Budapesten. Azonban a légitársaság csak korlátozott járatszámmal tudott közlekedni, mert

a már átvett öt darab 737-essel nem lehetett repülni, a még le nem szállított példányok átvétele pedig megcsúszott.

A 737-es. Fotó: Boeing // Facebook

A LOT viszont még most is a Budapest Airport egyik legfontosabb partnere: novemberben a heti járatszáma a magyar fővárosból 13 volt, aminél többet csak a Ryanair (18) és a KLM (14) repül. Ha tehát vége a járványnak, akkor a ferihegyi forgalom (amely a budapesti turisztika egyik indikátora) helyreállításában a LOT-nak, rajta keresztül pedig a Boeing 737-eseknek nagy szerepe lehet. Ráaádásul a Ferihegyen aktív légitársaságok köztük a

Ryanairnek is fontos lesz ez a példány: 135-öt rendelt a típusból, csak még egyet sem vett át.

A gép sorsa így közvetve nemcsak a Ferihegyi repteret most üzemeltetőknek lesz fontos, hanem annak is, aki majd megveszi a repteret. Mint ismert, Jellinek Dániel, az Indotek Csoport tulajdonosa, a 10. leggazdagabb magyar vezeti azt a konzorciumot, amelyik legjobban érdeklődik a reptér iránt. Mi már azt is kiszámoltunk, mennyibe kerülhet neki.

A 737-es kapcsolatos hír amúgy nem mozgatta meg különösebben a Boeing piacát. A légipapírok jegyzése azonban csak novemberben már 50 százalékos plusszban van – ez tehát a jó hírektől független korrekció ideje lehet.

Borítókép: John McArthur // Unsplash


"Rohadtul nem akarom, hogy úgy keressünk többet, hogy valami kicsit rosszabb lesz."

Gerendai Károly, a Sziget alapító-ügyvezetője