Visszavette az Apple a vezető szerepét a világ legdrágább márkáinak versenyében. A kaliforniai tech-cég évekig vezette a ranglistát, de a legutóbbi három évben lejjebb szorult a dobogón. Az előző három év győztesének, az Amazonnak idén meg kell elégednie a második hellyel.
A Brand Finance piackutató cég minden évben összeállítja a világ legértékesebb márkáit. A Brand Strength Indexet három mutató alapján rakják össze. Az első az adott cég branderősítő tevékenysége, azaz a vállalat hajlandó-e folyamatosan befektetni a márkanév erősítésébe. A második az, hogy maguk a tulajdonosok, részvényesek mennyire látják erősnek a márkanevet, míg a harmadik egy piaci felmérés, hogy a vállalat képes-e a márkanévvel ár- vagy mennyiégi prémiumot elérni a piacon.
A 2021-es lista első tíz helye az alábbiak szerint alakul:
- Apple – 263,4 milliárd dollár
- Amazon – 254,2 milliárd dollár
- Google – 191,2 milliárd dollárra
- Microsoft – 140,4 milliárd dollárra
- Samsung – 102,6 milliárd dollárra
- Walmart – 93,19 milliárd dollár
- Facebook – 81,48 milliárd dollár
- ICBC – 72,8 milliárd dollár
- Verizon – 68,9 milliárd dollár
- WeChat – 67,9 milliárd dollár
A bővebb módszertan és a teljes lista itt olvasható.