A cég elismerte, hogy „jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel” néznek szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping miatt.
Mi történt? Összeomlott a Sameday csomagküldő szolgálat – írja a Telex olvasói panaszokra hivatkozva. A portál szerint az utóbbi hetekben sokasodnak az ügyfélpanaszok, melyek szerint a megrendeléseik több, sokszor legalább három hete késnek, de az ügyfélszolgálat se emailben, se telefonon nem reagál. Van, aki kap egy értesítést, hogy kihozzák a csomagját, de az mégsem jön ki, a futár pedig elérhetetlen. Van, akinek azt jelzi a rendszer, hogy kiszállították a megrendelését, de nem kapott semmit; mások pedig a megrendelttől teljesen eltérő csomagot kaptak.
Mit mond a szolgáltató? A Telex megkereste a Samedayt, a cég azt írta: „A napokban megjelent hírek és ügyfélpanaszok kapcsán a Sameday elismeri a kiszállításokkal kapcsolatos ideiglenes nehézségeket. Jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel nézünk szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt. Elkötelezettek vagyunk, hogy az átmeneti fennakadásokat a lehető leggyorsabban oldjuk meg.”
Mit tesznek, hogy orvosolják a káoszt? Azt is írták, hogy a rendkívül hosszú késések felszámolása érdekében több intézkedést hoznak, így: a teljes logisztikai hálózatban meghosszabbított munkanapokat vezetnek be; extra műszakokkal és szombati kiszállítással növelik a kiszállítási kapacitásukat; megerősítik az ügyfélszolgálati csapatukat, hogy gyorsabb és hatékonyabb támogatást nyújthassanak.
Mit érdemes még tudni? Nemcsak a Samedaynél van gond, már az utóbbi hetekben írtunk arról, hogy súlyos fennakadások tapasztalhatók a küldemények kiszállításában a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség miatt. A Packeta több vészintézkedéssel igyekszik orvosolni a helyzetet, viszont nem cáfolták, hogy a Temu miatt omolhatott össze a legnagyobb magyar csomagküldő-szolgáltató.
Mi ez a futárszolgálat? Az eMAG-csoportba tartozó Sameday regionális szállítási stratégiájának lényege, hogy a jelenleg három országban (Románia, Magyarország és Bulgária) elérhető Sameday átvételi pontok a lakosság több mint 50 százalékának maximum 7 perces sétatávolságon belül elérhetővé váljanak. Ehhez az előzetes számítások szerint arra van szükség, hogy a társaság a három országban 8500 átvételi pontot alakítson ki. A cég korábban azt ígérte, a három országban jelenleg elérhető 5000 easybox automata hálózata további 3500 átvételi ponttal bővül az idei Black Friday-re, ezek több mint 80 százaléka csomagautomata lesz.