Fotó: A Dataiku alapítói 2018-ban // Fotó: a Dataiku hivatalos Facebook-oldala
Üzlet

Újabb 100 millió dollárt szakított az adatelemző startup

Forbes
2020. augusztus 26. 2 perc olvasás

A vállalatoknál felhalmozódó adatokat nem kellene külső, erre specializálódott céghez vinni elemzésre – írja az amerikai Forbes.

Minden cég minden alkalmazottja képes lesz bármely adathalmaz feldolgozására és értelmezésére – ígéri egy New York-i startup, ami mesterséges intelligencia és gépi tanulás bevetésével automatizálja az nagy mennyiségű adatok elemzését.

A Dataiku azt tűzte ki célul, hogy a nagyvállalatoknál felhalmozódó adatokat ne kelljen külsős, erre specializálódott partnerekhez vinni feldolgozásra, hanem a szoftver segítségével bármelyik alkalmazott ki tudja nyerni belőlük a szükséges információkat.

„Olyan eszközt fejlesztünk, amellyel általánosságban, minden információhalmazból ki lehet nyerni a szükséges tudást anélkül, hogy arra külön eljárást kellene fejleszteni”

– véli Florian Douetteau vezérigazgató, aki szerint tíz éven belül senki sem használ majd táblázatokat.  

A startupban a piac is bízik: a Dataiku a héten jelentette be, hogy 100 millió dollárnyi finanszírozást vont be fejlesztésre, nem kisebb nevektől, mint a Tiger Global Management, a Battery Ventures vagy a Dawn Capital. Ezzel együtt már közel 250 millió dollárnyi befektetése van a cégnek.

A Dataikut korábban az Alphabet befektetési ága, a CapitalG 1,4 milliárd dollárra értékelte. A 2013-ban alakult startupnak már most illusztris vevőköre van.

Globálisan 300 cég vásárol tőlük szoftvert, köztük a Morgan Stanley, a General Electric vagy a Daimler.

Állításuk szerint a diverzifikált vevőkör megóvta őket a koronavírus-járvány negatív hatásaitól: csak az idén bő 100 alkalmazottat vettek fel és több tucat vállalattal bővítettek a partneri listát.

Azonban piaci vetélytárs is van bőven: a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást (machine learning) hívja segítségül a Dataroot, a Domino Data Lab vagy az Alteryx is.

A Dataiku alapítói szerint azonban a felvevőpiac sokkal-sokkal szélesebb, mint amit az ágazati cégek jelenleg ki tudnának szolgálni.

Szinte minden nagyobb vállalatnak szüksége van ugyanis adatelemzésre és csak kevésnek van erre specializálódott szervezeti egysége. Douetteau szerint a származása is közre játszik a munkásságában: franciaként túl lustának érzi magát, így a lehető leggyorsabban akar problémákat megoldani.

Borítókép: a Dataiku alapítói 2018-ban // Fotó: a Dataiku hivatalos Facebook-oldala